اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس گزارش می‌دهد

آخرین وضعیت سیمرغ پس از سیلاب+ عکس و فیلم

به دلیل آب‌گرفتگی معابر و عدم رفت‌وآمد خودروها، تراکتورداران سطح شهرستان از روستاهای مختلف به مناطق سیل‌زده رفتند تا کمکی برای همشهریان خود باشند.

آخرین وضعیت سیمرغ پس از سیلاب+ عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سیمرغ، بارش شدید باران تمام نقاط استان را دربر گرفت که در برخی از مناطق استان و شهرستان سیمرغ از شدت بیشتری برخوردار بوده است.

این بارش که از صبح روز گذشته تا حوالی عصر شدت خود را حفظ کرد که بارش باران برای دقایقی قطع و سپس بارندگی دوباره آغاز شد.

یکی از اتفاقات قابل‌توجه امروز حضور مردم روستاهای مختلف شهرستان سیمرغ برای کمک به یکدیگر بود.

به دلیل آب‌گرفتگی معابر و عدم رفت‌وآمد خودروها، تراکتورداران سطح شهرستان از روستاهای مختلف به مناطق سیل‌زده رفتند تا کمکی برای همشهریان خود باشند.

*‌ از بین رفتن پل روستای تالارپشت

یکی از دیگر از اتفاقاتی که براثر طغیان رودخانه تِلار اتفاق افتاد از بین رفتن پل تالارپشت علیا بود که تنها راه کشاورزان این منطقه با حدود 200 هکتار زمین کشاورزی از بین رفت.

*‌ اعزام تیم امداد و نجات از شهرهای اطراف

از شهرهای اطراف شهرستان سیمرغ هم تیم‌های امداد و نجات با تجهیزات غواصی و جت اسکی در شهرستان سیمرغ حاضر و مشغول امدادرسانی به مردم شدند.

*‌ توزیع نان و برنج گرم

در برخی از روستاهای سیمرغ توزیع نان، آب‌معدنی و برنج گرم آغازشده است.

*‌ قطعی برق ادامه دارد

برق برخی از مناطق شهرستان سیمرغ همچنان قطع است که مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اعلام کرد به دلیل عدم امکان تردد برای حل مشکل برق ۱۰ درصد مناطق شهرستان سیمرغ همچنان قطع است.

*‌ حضور نیروهای نظامی برای کمک

نیروهای سپاه و مرزبانی هم برای کمک به مردم شهرستان سیمرغ در صحنه حاضر شده و با تجهیزات خود اقدام به کمک و نجات مردم گرفتارشده کردند.

*‌ وضعیت سیمرغ بحرانی است

احمد حسین زادگان در بازدید از آخرین وضعیت شهرستان سیمرغ اظهار کرد: در شهرستان نکا، میاندورود، ساری، سوادکوه و سوادکوه شمالی وضعیت خوبی را نداشتیم و در سیمرغ هم وضعیت خیلی بحرانی است.

وی افزود: آب، برق و ارتباطات تلفن همراه و ثابت از موضع پیشگیرانه و به خاطر آب‌گرفتگی‌های وسیع قطع است و در حال حاضر حدود 85 درصد از برق شهرستان وصل شده است و در حوزه آب شرب هم مشغول به کار هستند.

استاندار مازندران بابیان اینکه گاز شهرستان وصل است و مشکل گرمایشی نداریم، تصریح کرد: برخی روستاهای سیمرغ تخلیه شدند که برای افراد ساکن این روستاها ارزاق تهیه و پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش فارس، برخی از اهالی سه روستای تالارپشت، ملاکلا و برج‌خیل به دلیل آب‌گرفتگی شدید در مساجد اسکان یافتند.

به دستور استاندار مازندران تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی استان تا اطلاع ثانوی در آماده‌باش کامل هستند و اداره کل مدیریت بحران استانداری مکلف شد به‌طور دائم در برای پیگیری مسائل در شهرستان سیمرغ حضورداشته باشد همچنین حسین زادگان دستگاه‌های اجرایی را کلف کرد تا 5 روزه آینده نسبت به برآورد خسارات ناشی از سیل در حوزه‌های زیرساختی، مسکن و کشاورزی را تهیه کنند.

انتهای پیام/86036/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول