اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

رئیس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی خبر داد

برخورداری ۱۱۳۴ زندانی خراسان شمالی از عفو رهبری

رئیس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به عفو زندانیان توسط رهبری به مناسبت ایام چهل سالگی انقلاب گفت: این عفو در خراسان شمالی به هزار و ۱۳۴ زندانی تعلق گرفت.

برخورداری ۱۱۳۴ زندانی خراسان شمالی از عفو رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری در مراسم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با اشاره به شمول هزار و 134 نفری زندانیان خراسان شمالی از عفو رهبری اظهار کرد: با تلاش‌ها و همت شبانه‌روزی مسؤولین زندان‌ها و نیز دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان، از کل تعداد مشمولین دستورالعمل عفو مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تعداد ۶۴۳ نفر از زندان آزاد و تعداد ۴۹۱ نفر نیز مشمول تخفیف مجازات شدند.

رشد ۱۹ درصدی آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

وی همچنین با تشریح بخشی از عملکرد ستاد دیه خراسان شمالی درزمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، عنوان کرد: در حال حاضر زندانی ناشی از تصادفات رانندگی در استان وجود ندارد و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزادشده‌اند که این آمار در مقایسه با سال گذشته رشدی حدود ۱۹ درصد را نشان می‌دهد.

رئیس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی در ادامه، ضمن تبیین اهمیت حضور زندانیان در جمع خانواده و تأثیر آن در باز اجتماعی شدن این افراد و نیز با اشاره به بخشنامه ریاست قوه قضائیه در خصوص اعطای مرخصی نوروزی به برخی مددجویان واجد شرایط گفت: در اجرای این بخشنامه و با لحاظ مقررات و شرایط موردنظر، در آستانه سال جدید، تعداد ۳۰ نفر از زندانیان استان به مرخصی پایان دوره اعزام خواهند شد.

جعفری تأکید کرد: طبق مفاد دستورالعمل و بخشنامه مذکور، محکومین جرائم خشن، مواد مخدر، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف، آدم‌ربایی و ..... از شمول مقررات  عفو و مرخصی ایام نوروز مستثنی شده‌اند.

شایان‌ذکر است در این مراسم، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان از توزیع  بسته‌های حمایت غذایی بین ۲۷۰ خانواده زندانی نیازمند، خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول