اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رئیس کل دادگستری کرمان خبر داد

کاهش آمار زندانیان در سال‌های اخیر

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: روند ورود افراد به زندان‌ها طی سال‌های اخیر در کشور کاهش یافته و دستگاه قضایی تلاش می‌کند افراد به علت مسائل مالی وارد زندان‌ها نشوند.

کاهش آمار زندانیان در سال‌های اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد ظهر امروز در جلسه هیأت امنای ستاد دیه نمایندگی استان کرمان با تبریک ایام ماه مبارک رجب اظهار داشت: فرهنگ خیرخواهی، نوعدوستی و امدادرسانی از ابتدای انقلاب تا امروز هر سال بیشتر از سال قبل شده است که رویداد نظام و مبتنی بر تعالیم عالی اسلام است.

وی بیان داشت: 55 هزار نفر از زندانیان در سطح کشور به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مشمول عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی شدند که این رقم در استان کرمان برابر با 5 هزار و 382 نفر است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: کاهش جمعیت زندانیان و اصلاح و درمان آنها از سیاست‌های کلان نظام و دستگاه قضایی است و آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه توجه ویژه‌ای به این امر دارد و تاکید وی بر جلوگیری از ورود افراد به زندان است.

موحد اضافه کرد: روند ورود افراد به زندان‌ها طی سال‌های اخیر در کشور کاهش یافته است و دستگاه قضایی تلاش می‌کند افراد به علت مسائل مالی وارد زندان‌ها نشوند.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از جرم و دعاوی در قوه قضاییه مورد توجه است، تصریح کرد: نرخ جرایم با منحنی جمعیت، نابسامانی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برابری می‌کند بنابراین پیشگیری از جرایم را باید در متن جامعه دنبال کرد.

این مقام قضایی اضافه کرد: قوه قضاییه حتی بحث پیشگیری را برای دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌کند.

موحد همچنین تغییر رفتار در ستاد دیه را امری لازم خواست و افزود: باید همچنان در ستاد دیه، منابع جدید را شناسایی کنیم و فرهنگ‌سازی را انجام دهیم.

 وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک نفر از درون این قوه سکان را به دست می‌گیرد و علاوه بر ویژگی‌های شخصیتی که آیت‌الله رئیسی دارد، همچنین تجارب وی سرمایه ارزشمندی برای دستگاه قضا است و اقبال عمومی هم در درون دستگاه قضایی وجود دارد و بستر برای پیشرفت فراهم شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تحول بنیادین در دستگاه قضایی از خواست‌های مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی سند تحول قوه قضاییه را به عنوان برنامه  تقدیم رهبری کرد که ایشان این سند را کارساز و کارآمد و منشا تحول خواندند.

آزادسازی 374 مددجوی واجدشرایط از زندان‌های کرمان

مدیرعامل ستاد دیه نمایندگی استان کرمان هم در این نشست با تبریک فرا رسیدن 13 رجب سالروز ولادت امام علی (ع) و روز پدر اظهار داشت: سال جاری یکی از بهترین سال‌های ستاد دیه استان کرمان بود هرچند مردم با مشکلات مالی مواجه بودند.

سیدحجت‌الله موسوی‌قوام بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 21 جلسه تشخیص وام برگزار شد و 374 مددجوی واجدشرایط جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند که 121 نفر افزایش نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

 وی ادامه داد: امسال 132 جلسه صلح و سازش برگزار شد که با 203 نفر از شاکیان مذاکره کردیم و همچنین رتبه نخست برگزاری جشن‌های گلریزان کشور را به‌دست آوردیم.

مدیرعامل ستاد دیه نمایندگی استان کرمان ابراز داشت: افزایش 60 درصدی کمک‌های موردی را در سال جاری شاهد بودیم و 10 نفر زندانی نیز با همکاری کنگره بزرگداشت شهدای استان کرمان آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان کرمان نیز در سخنانی اظهار کرد: ما باید در بحث پیشگیری برای جلوگیری از ورود زندانیان تلاش کنیم و این در حالی‌ست که سالانه باید اقدامات لازم برای رهایی مددجویان جرایم غیرعمد انجام شود.

رمضان امیری ادامه داد: ماهانه باید با دستگاه‌ها و مردم محلات در ارتباط باشیم و اطلاع‌رسانی لازم برای پیشگیری از ورود افراد به زندان را انجام دهیم.

انتهای پیام/80019/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول