اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

2 هزار نفر از جامعه ایثارگری زنجان بیکار هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تعداد بیکاران جامعه هدف ایثارگری را 2 هزار نفر عنوان کرد و گفت: بیش از 2 هزار نفر از جامعه هدف ایثارگری نیز در حال تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

2 هزار نفر از جامعه ایثارگری زنجان بیکار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی کاظمی ظهر امروز در بازدید از پارک علم و فناوری استان زنجان به ارائه اهداف و رسالت‌های بنیاد شهید در خدمت به ایثارگران پرداخت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه بنیاد شهید به 50 هزار نفر به عنوان جامعه ایثارگری خدمت‌رسانی می‌کند، اظهار داشت: ضرورت ارائه خدمات مختلف کارشناسی در حوزه‌های مختلف کسب و کار به جامعه هدف این بنیاد جزو الزامات قانونی و تکلیف شرعی است.

وی بهداشت و درمان را مهمترین اولویت بنیاد شهید برشمرد و افزود: اشتغال و ارائه تسهیلات برای تحصیل در مقاطع عالی از اولویت‌های بعدی خدمات به ایثارگران است.

کاظمی تعداد بیکاران جامعه هدف ایثارگری را 2 هزار نفر عنوان کرد و گفت: بیش از 2 هزار نفر از جامعه هدف ایثارگری نیز در حال تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: باید در راستای ترویج این فرهنگ با استفاده از اسناد شهدا، کارهای بنیادین و مهمی انجام شود و از کارهای جزیره‌ای در این حوزه پرهیز شود تا بتوانیم این فرهنگ را در بین عموم مردم نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: در قانون جامع ایثارگری وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است و باید مطالبات این افراد از سوی دستگاه‌ها پرداخت شود.

کاظمی با بیان اینکه بسیاری از خدمات ایثارگران از سوی بنیاد شهید ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: در کنار خدمات‌رسانی بنیاد شهید، دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه باید همکاری کنند.

وی ضمن تقدیر از مسئولان استان در اجرای طرح نهضت دیدار با خانواده معظم شهدا، اظهار کرد: مسؤولان با دیدار از خانواده معظم شهدا با مشکلات و مسائل این قشر آشنا شدند.

کاظمی تعداد نخبگان جامعه ایثارگری استان را بیش از 70 نفر اعلام و اضافه کرد: باید نخبگان را در راستای ایجاد اشتغال برای دیگران تشویق کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان مجموعه توانبخشی ایثار را یکی از ظرفیت‌های موجود در راستای کارآفرینی و خدمت‌رسانی برشمرد و ادامه داد: تاکنون برای ساخت این مجموعه 90 میلیارد ریال هزینه شده که صرفا بخش ورزشی آن به بهره‌برداری رسیده است.

در ادامه جلسه رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان نیز ضمن استقبال از حضور مسؤولان بنیاد شهید در این جلسه، حضور و همکاری جامعه ایثارگری استان با این مرکز را افتخار برای این مجموعه عنوان کرد.

داود مرادخانی ضمن تشریح اهداف و وظایف پارک علم و فناوری استان، افزود: این مجموعه با روش‌های کارشناسی هدفمند و به صورت کاملا علمی در خدمت جامعه هدف ایثارگری است.

وی ضمن ارائه گزارش جامع از بسترهای رشد و توسعه اقتصادی تصریح شده در اهداف سازمانی این مجموعه، اعلام آمادگی کرد که این مجموعه با روش‌های کارشناسی هدفمند و کاملا عملی در خدمت جامعه هدف بنیاد خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری در گردش اقتصادی موثر هستند، عنوان کرد: پارک علم و فناوری استان زنجان از ۸۰ شرکت فناور حمایت می‌کند.

وی در ادامه برگزاری دوره‌های کارآفرینی و اردوهای استارت‌آپی را در بین جامعه هدف ایثارگران بنیاد شهید استان پیشنهاد داد.

گفتنی است مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در پایان این دیدار لوح سرداران شهید استان را به رسم یادبود به رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان اهدا کرد.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول