اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

افزایش سرمایه صندوق حمایت کشاورزان در گیلان ضرورت دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بر ضرورت افزایش سرمایه مالی صندوق حمایت از کشاورزان در این استان تأکید کرد.

افزایش سرمایه صندوق حمایت کشاورزان در گیلان ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی درجانی صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان در سالن اجتماعات استانداری اظهار کرد: با همکاری و مساعدت‌های صندوق حمایت از بخش کشاورزی در سال جاری سه میلیارد تومان اعتبار برای تنظیم بازار میوه شب عید اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به وضعیت تشکیل صندوق حمایت بخش کشاورزی گیلان افزود: شعبه استانی این صندوق در گیلان از سال ٨٦ با ٢٦٩ تشکل فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی گیلان حدود ١٦ میلیارد تومان است، تصریح کرد: در ارائه تسهیلات، صندوق حمایت بخش کشاورزی گیلان در رتبه ٣٠ کشور قرار دارد اما در تلاشیم حجم اعتبارات و سرمایه‌های آن را به ٣١ میلیارد تومان افزایش دهیم.

درجانی میزان سرمایه موجود در صندوق حمایت از بخش کشاورزی گیلان را بسیار کم ارزیابی کرد و افزود: سرمایه صندوق حمایت کشاورزی گیلان کمتر از یک درصد است.

وی با بیان اینکه موقعیت و توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف کشاورزی به‌هیچ‌عنوان با اعتبارات موجود در صندوق حمایت کشاورزی همخوانی ندارد، افزود: به دلیل توان مالی بسیار پایین این صندوق امکان تشکیل واحدهای شهرستانی آن وجود ندارد درصورتی‌که باید هر چه سریع‌تر صندوق حمایت با افزایش سرمایه در شهرستان‌ها تشکیل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اجرای طرح برند سازی برنج و حمایت صندوق حمایت کشاورزی از آن خبر داد و بیان کرد: برای اجرای این طرح مطالعات مشترک و اولیه توسط جهاد کشاورزی،‌ استاندار و مرکز تحقیقات برنج کشور انجام‌شده و به‌زودی بخشی از برنج فله کشور با برند مشخص بسته‌بندی و توسط سازمان صمت توزیع می‌شود.

درجانی از تأمین بخش اعظم نهاده‌های دامی کشور از خارج خبر داد و گفت: اگر منابع مالی و اعتباری صندوق حمایت بخش کشاورزی تقویت شود می‌توان بخش اعظم واردات نهاده‌های دامی را با آن تأمین کرد.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول