اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

افزایش تلفات گردباد و طوفان در مالاوی، موزامبیک و زیمبابوه به ۱۵۰ کشته

تلفات گردباد شدید و سیل که از هفته گذشته بخش‌هایی از سه کشور مالاوی، موزامبیک و زیمبابوه را درنوردیده، به ۱۵۰ کشته و صدها مفقود افزایش یافته است.

افزایش تلفات گردباد و طوفان در مالاوی، موزامبیک و زیمبابوه به  ۱۵۰ کشته

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنا بر اعلام سازمان ملل و مقام‌های مالاوی، موزامبیک و زیمبابوه‌، تلفات گردباد شدید در این سه کشور آفریقایی و وقوع سیل در برخی مناطق به ۱۵۰ کشته افزایش یافته و ده‌ها هزار نفر همچنان در حال دسته و پنجه نرم کردن با مشکلات ناشی از آنها هستند.

به نوشته «آسوشیتدپرس»، گردباد موسوم به «آیدای» (Cyclone) که از هفته گذشته مالاوی، موزامبیک و زیمبابوه در جنوب قاره آفریقا را درنوردیده، زندگی بیش از یک و نیم میلیون نفر را مختل کرده است.

طبق اعلام مقام‌های این سه کشور و سازمان ملل، امروز یکشنبه تلفات گردباد به ۱۵۰ کشته و صدها مفقود افزایش یافته و ده‌ها هزار نفر هم با مشکلات مختلفی از قبیل قطع راه‌های مواصلاتی و اختلال خطوط تلفن مواجه هستند.

بیشترین آسیب و خسارت‌ها به شهر بندری «بیرا» در موزامبیک وارد شده و سبب شده که فرودگاه این شهر بسته شود، برق قطع و بسیاری از منازل تخریب شود.

گردباد روز پنجشنبه از این شهر، وارد موزامبیک به زیمیابوه و مالاوی شده است.

گردباد سبب تخریب مدارس، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و پاسگاه‌های پلیس شده و همراه با آن در برخی مناطق سیل هم زندگی ساکنان را مختل کرده است.

نهادهای وابسته به سازمان ملل و صلیب سرخ به وسیله بالگرد در حال ارائه کمک‌های امدادی، دارویی و تحویل مواد غذایی هستند.

دولت زیمبابوه اعلام کرد که سیل در این کشور سبب جان باختن حداقل ۳۱ نفر به ویژه در منطقه مرزی و کوهستانی «چیمانیمانی» در مرز موزامبیک شده است. تلویزیون دولتی زیمبابوه هم از مفقود شدن ۱۵۰ نفر خبر داده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول