اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در دیدار با فرستاده سازمان ملل

ولید المعلم: فرآیند سیاسی باید تحت رهبری و مالکیت سوریه باشد

وزیر امور خارجه سوریه در جریان دیدار با فرستاده سازمان ملل اعلام کرد که فرآیند سیاسی باید با رهبری و مالکیت دمشق صورت گیرد و ملت سوریه صاحب حق انحصاری در تعیین آینده خود است.

ولید المعلم: فرآیند سیاسی باید تحت رهبری و مالکیت سوریه باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز یکشنبه به دیدار «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه رفت.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که در جریان این دیدار، برخی از مواضع و ایده‌های مربوط به فرآیند سیاسی از جمله کمیته برررسی قانون اساسی بحث و بررسی شد.

المعلم اعلام کرد که سوریه آماده است به همکاری خود با فرستاده ویژه سازمان ملل ادامه دهد تا مأموریت وی در خصوص تسهیل گفت‌وگوی سوری-سوری با موفقیت انجام شود.

وی هدف از این همکاری را دستیبابی به راهکار سیاسی عنوان کرد که منافع مردم سوریه را تأمین و حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و اتحاد مردم سوریه را حفظ کند و به نابودی تروریسم، پایان یافتن حضور غیر قانونی خارجی در خاک این کشور منتهی شود.

وزیر خارجه سوریه همچنین اعلام کرد که فرآیند سیاسی باید با رهبری و مالکیت سوریه صورت گیرد و ملت سوریه صاحب حق انحصاری در تعیین آینده این کشور را دارد.

المعلم در پایان تصریح کرد که قانون اساسی و مسائل مربوط به آن، یک مسئله حاکمیتی است که باید مردم سوریه بدون مداخله خارجی آن را بر اساس حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت تعیین کنند.

پدرسن نیز از بازگشت به دمشق برای تداوم رایزنی با دولت سوریه ابراز خرسندی کرد تا بتواند در روند سیاسی پیشرفتی حاصل شود.

وی تأکید کرد که برای دستیابی به راهکار سیاسی بر اساس اصولی که در منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت کوتاهی نخواهد کرد.

پدرسون با اشاره به اهمیت اقداماتی که بتواند در پیشبرد فرآیند سیاسی کمک کند، اعلام کرد که این فرآیند باید تحت رهبری و مالکیت سوریه باشد و سازمان ملل نیز به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه پایبند است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول