اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

کاهش هزینه‌های ساخت خدمات روبنایی در شهرهای جدید با مصوبه جدید دولت

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه طبق مصوبه جدید، هزینه‌کرد شرکت عمران برای احداث خدمات روبنایی دیگر معافیت نبوده و به جای مالیات قطعی تلقی می‌شود گفت: آینده خوبی در انتظار شهرهای جدید است.

کاهش هزینه‌های ساخت خدمات روبنایی در شهرهای جدید با مصوبه جدید دولت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه طبق مصوبه جدید دولت هزینه‌کرد شرکت عمران برای احداث خدمات روبنایی دیگر معافیت نبوده و به جای مالیات قطعی تلقی می‌شود گفت: بدون شک با این اقدام دست ما برای هزینه در این حوزه بازتر می‌شود و می‌توانیم خدمات بیشتری در بخش‌های گوناگون فرهنگی و آموزشی در شهرها ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص مصوبه اخیر هیات وزیران مبنی بر نحوه سرمایه‌گذاری شرکت در ساخت خدمات روبنایی در شهرهای جدید گفت: هزینه‌کرد شرکت عمران شهرهای جدید برای ساخت خدمات روبنایی در این مناطق در چند سال گذشته نیز به حساب مالیات قطعی این شرکت محسوب شده و جزو قوانین رایج بود اما پس از مدتی با تصویب قوانین جدید این قانون لغو و از جمله معافیت‌های شرکت اعلام شد.

طاهرخانی ادامه داد: با پیگیری‌های جدی وزیر راه و شهرسازی این مسئله منجر به تشکیل جلسه‌ای در معاونت حقوقی ریاست جمهوری شد که در نهایت استدلال‌های شرکت برای بازگشت قوانین به حالت قبل پذیرفته و این مصوبه به امضا رسید.

وی با بیان اینکه این مصوبه در کاهش هزینه های شرکت عمران شهرهای جدید در محل ساخت خدمات روبنایی تأثیر بسزایی خواهد داشت گفت: قطعا در این حالت قدرت مانور ما در سرمایه گذاری برای ساخت خدمات بیشتر، افزایش یافته و آینده خوبی را برای شهرهای جدید به همراه خواهد داشت.

گفتنی است هیات وزیران در جلسه ۱۹ اسفندماه ۹۷ به پیشنهاد شماره ۳۷۳۳۸.۱۶۰۵۶۸ مورخ ۱ اسفندماه ۹۷ معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران استفاده از منابع داخلی شرکت‌های عمران شهرهای جدید برای ایجاد فضاهای آموزشی، خدماتی، فرهنگی و مذهبی به عنوان مالیات‌های شرکت را تصویب کرد.

متن این حکم به شرح زیر است:

در اجرای تبصره ماده (۵) قانون ایجاد شهرهای جدید – مصوب ۱۳۸۰- سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت‌های عمران شهرهای جدید برای ایجاد فضاهای آموزشی، خدماتی، فرهنگی و مذهبی به حساب مالیات‌های قطعی شده شرکت منظور خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول