اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رئیس جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

تلاش برای ارتقای کیفیت گندم/ توزیع یک هزار تن میوه شب عید در گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: سازمان تحقیقات و مرکز آموزش جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و وزارت جهاد کشاورزی درصدد هستند کیفیت گندم از لحاظ روی، آهن، پروتئین و گلوتن ارتقا یابد.

تلاش برای ارتقای کیفیت گندم/ توزیع یک هزار تن میوه شب عید در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مختار مهاجر عصر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و نماینده ولی‎فقیه در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در ایستگاه تحقیقاتی عراقی‎محله حضور یافتند و از ارقام مختلف باقلا و کلزای تولیدی استان گلستان بازدید کردند.

*معرفی 2 رقم باقلای بدون تانن در گلستان

وی تصریح کرد: امسال دو رقم باقلای اصلاح شده بدون تانن را در استان شاهد هستیم که با این ارقام بیماری‎هایی که ایجاد می‎کرد و مردم را در مضیقه قرار  می داد برطرف می‎شود و به زودی این دو رقم از باقلا نامگذاری خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه استان گلستان به‎عنوان بزرگترین تولید کننده گندم کشور حائز مقام دوم است، یادآور شد: باکیفیت‎ترین گندم کشور متعلق به استان گلستان است.

مهاجر تأکید کرد: سازمان تحقیقات و مرکز آموزش جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و وزارت جهاد کشاورزی درصدد هستند کیفیت گندم از لحاظ روی، آهن، پروتئین و گلوتن ارتقا یابد.

وی یادآور شد: مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان به‎عنوان یکی از مراکز تحقیقات بین‎المللی کشور در بخش گندم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در ادامه از آغاز توزیع میوه شب عید از 26 اسفند 1397 خبر داد و افزود: با هدف تنظیم بازار میوه شب عید به مقدار کافی و  با قیمت مناسب‎تر از بازار در استان گلستان توزیع می‎شود.

مهاجر با بیان اینکه حدود یک هزار تن پرتقال و سیب باکیفیت در انبارهای استان گلستان ذخیره است و به‎مرور توزیع خواهد شد، بیان کرد: درصورت نیاز‌ مردم استان گلستان برای میوه بیشتر تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول