اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

بطحایی:

آموزش و پرورش امسال هیچ‌گونه تجهیزات خارجی خریداری نکرد

محمد بطحایی گفت: در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی امسال آموزش و پرورش هیچ‌گونه تجهیزات خارجی خریداری نکرد.

آموزش و پرورش امسال هیچ‌گونه تجهیزات خارجی خریداری نکرد

به گزارش خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حمایت از کالای ایرانی گفت: موضوع اصلی این جلسه رصد و پیگیری چگونگی اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در اردیبهشت سال ۹۷ بود که پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در نوروز ۹۷ پیرامون حمایت از کالای داخلی در شورا تقسیم کاری صورت گرفت و در این جلسه گزارش کارها ارائه شد.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: آموزش و پرورش در حوزه حمایت از کالای داخلی در دو بخش کار کرده است، بخش اول در زمینه فرهنگ‌سازی و ترویج که بیشتر بچه‌ها مخاطب ما بودند و اقدامات خوبی صورت گرفت به طوری که نمایشگاه‌های بسیاری در کشور برگزار شد، کارگاه‌های آموزشی دایر شد، دانش‌آموزان به اردوهای مراکز تولیدی رفته و از نزدیک شاهد فرایند تولید بودند و تلاش کردیم بچه‌ها با فراز و نشیب کار تولید آشنا شده و ضرورت استفاده از کالای ایرانی را بدانند.

بطحایی گفت: بخش دوم مربوط به خرید کالای ایرانی بود که بیشتر در بخش نوشت‌افزار و اسباب‌بازی صورت گرفت به طوری که تولیدکنندگان کارها را عرضه کردند و نمادهایی که در کالاهای خارجی حاوی فرهنگ برای بچه‌های ما بود تجزیه و تحلیل شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که کالاهای خارجی به جز ضربه اقتصادی از نظر فرهنگی نیز برای ما آسیب‌ دارد، گفت:‌ حتی ترکیب رنگ‌ها نیز به گونه‌ای روحیه مناظره و پرخاشگری را ترویج می‌کند که مغایر با اصول تعلیم و تربیت ماست.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: تلاش کردیم تولیدکنندگان داخلی مورد حمایت قرار بگیرند، بوفه‌های مدارس را مکلف به فروش کالاهای داخلی کردیم، اما هم‌چنان راه نرفته بسیار است، خانواده‌ها باید کمک کنند، بی‌تفاوت بودن نسبت به این موضوع بزرگ‌ترین آسیب است؛ بنابراین از تمام خانواده‌ها می‌خواهم که از کالای ایرانی استفاده کنند. هر چقدر که در برخی موارد کیفیت آن کمتر باشد، ولی بدانند که از سوی کارگران داخلی تهیه شده و آثار فرهنگی بر روی بچه‌های ما دارد.

بطحایی درباره استفاده مدارس از تجهیزات داخلی گفت: در حوزه لوازم آزمایشگاهی، بخش عمده تولیدات داخلی پاسخگو است، اما در بخشی ناچار به استفاده از کالای خارجی هستیم، زیرا مشابه ندارد، اما تمام مدارس مکلف شدند تا صرفا از کالای داخلی استفاده کنند به طوری که امسال هیچ گونه خرید تجهیزات خارجی نداشتیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره علت تاخیر در برگزاری جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قطعا تشکیل مستمر جلسات شورای عالی یک ضرورت است، به‌ویژه که در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که یکی از زوایای دشمنی دشمنان که تأثیرگذاری بیشتری دارد، در حوزه فرهنگی است.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: شورا باید ضمن رصد فضای فرهنگی، آیین‌نامه‌های لازم را تصویب و ابلاغ کند و یکی از دلایل تاخیر جلسات شورا نیز عدم تنظیم زمان برای اعضا بوده که من امیدوار بودم جلسه آخر سال برگزار شود ولی احتمالا یک جلسه مفصل چندساعته اوایل سال آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول