اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پاریس کانون ناآرامی

معترضان فرانسوی شمار شنبه‌های اعتراض را به عدد 18 رساندند + فیلم و عکس

مردم فرانسه امروز هم با برگزاری تظاهرات، در هجدهمین شنبه متوالی به خیابان آمدند.

معترضان فرانسوی شمار شنبه‌های اعتراض را به عدد 18 رساندند + فیلم و عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرانسویان معترض به برنامه‌های دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه موسوم به جلیقه‌زردها در هجدهمین هفته متوالی تظاهرات را آغاز کرده‌اند.

16:06 پلیس در شانزه‌لیزه به استفاده گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش علیه معترضان متوسل شده است.

16:00 در پاریس نیروهای آتش‌نشان برای مهار کردن آتش‌سوزی یک بانک به محل اعزام شده‌اند.

15:51 در بخش هایی از پاریس همچنان مواردی از درگیری و زدوخورد میان معترضان و نیروهای پلیس گزارش شده است.

14:10 شماری از معترضان در پاریس به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاب می‌کنند.

13:55 اوضاع اطراف طاق پیروزی متشنج شده صدای شلیک شنیده می‌شود و ابری از گاز اشک آور و دود فضا را پوشانده است. بنابر آنچه در شبکه‌های اجتماعی گزارش شده، گاز اشک‌آوری که امروز علیه معترضان استفاده می‌شود به حدی قوی است که برخی درباره ماهیت آن ابراز تردید کرده‌اند.

13:36 پلیس پاریس برای متفرق کردن معترضان از ماشین آب‌پاش استفاده کرد. تظاهرات‌کنندگان هم با هو کردن نیروهای پلیس به این اقدام نیروهای امنیتی واکنش نشان دادند.

13:27 در نخستین ساعت از آغاز تظاهرات در پاریس، میان پلیس و نیروهای پلیس درگیری رخ داد و پلیس از گاز اشک آور استفاده کرد.

13:10 بیش از هزار نفر از معترضان در پاریس از ایستگاه «سن‌لازار» به سمت نقاط مختلف  شهر به راه افتاده‌اند. همچون هفته های گذشته شمار زیادی از نیروهای پلیس و ژاندارم در خیابان‌های اصلی از جمله شانزه‌لیزه مستقر شده‌اند و در برخی موارد مسیر حرکت معترضان را مسدود می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در طول هفته‌های گذشته،  پلیس فرانسه از هزاران گلوله‌ لاستیکی علیه معترضان استفاده کرده است که به نقص عضو در افراد منتهی شده است. این اقدام اگرچه انتقادهای فراوانی را به دنبال داشته اما نیروهای پلیس و ژاندارم‌های فرانسوی همچنان مجاز هستند که این تسلیحات را به کار گیرند.

به دنبال گزارشهای بیشمار از خشونتها علیه معترضان، سازمان ملل متحد اخیرا از دولت فرانسه خواسته است در زمینه خشونت پلیس فرانسه علیه معترضان در تظاهراتهای جلیقه زردها تحقیق و تفحص کند. 

از اواسط نوامبر هزاران نفر از مخالفان دولت  ماکرون تظاهرات کرده‌اند. این تظاهرات‌ها نخست مسالمت‌آمیز بودند اما با دخالت پلیس درگیری‌های خیابانی را به دنبال داشته است.

انتهای‌پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول