اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش گروه‌های مقاومت به حمله تروریستی «نیوزیلند»

حزب‌الله، حماس، جهاد اسلامی و برخی دیگر از گروه‌های مقاومت با صدور بیانیه‌هایی حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند را محکوم کردند.

واکنش گروه‌های مقاومت به حمله تروریستی «نیوزیلند»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بامداد گذشته به وقت تهران (ظهر جمعه به وقت محلی) بود که رسانه‌های نیوزلندی از وقوع حمله مسلحانه به مسجد «النور» در شهر «کرایستچرچ» خبر دادند. درپی حمله تروریست‌های مسلح به نمازگزاران جمعه در دو مسجد در نیوزلند، حداقل 50 نفر کشته و 30 تن دیگر مجروح شدند.

حزب‌الله

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای این حمله به نمازگزاران را بشدت محکوم کرد.

حزب‌الله از سران نیوزیلند خواست طراحان و مجریان این اقدامات تروریستی را تحت پیگرد قرار دهد تا اینگونه حوادث دیگر اتفاق نیفتد.

این جنبش لبنانی همچنین درباره افراط‌گرایی علیه مسلمانان و خارجی‌ها و سیاست تنفری که آمریکا در جهان آن را تغذیه می‌کند، ‌هشدار داد و با خانواده‌های کشته شدگان و مجروحان ابراز همدردی کرد.

حماس

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد،‌ «این حمله جنایتکارانه بار دیگر تأکید کرد تروریسم،‌ دین و کشور ندارد بلکه عقیده‌ای است که تمام حامیان افراط‌گرایی و کینه میان انسان‌ها از آن حمایت می‌کنند، کاری که اکنون آمریکا انجام می‌دهد».

در ادامه این بیانیه آمده، ملت فلسطین از ملت‌هایی است که بیشتر آسیب را از تروریسم صهیونیست‌ها دیده است و همین چند روز پیش بیست و پنجمین سالروز حمله تروریستی به مسجد ابراهیمی در الخلیل بود که طی آن 20 فلسطینی به شهادت رسیدند و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

حماس ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های کشته‌شدگان و مجروحان نیوزیلند از جامعه بین‌المللی خواست این حادثه خطرناک را محکوم کند و اقدامات لازم برای مقابله با افراط‌گرایی بردارد.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم بیانیه‌ای صادر و ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی افزود،‌ این جنایت نظر جهان را به سمت ملت فلسطین که قربانی اول تروریسم سازماندهی شده در جهان است، جلب می‌کند.

جهاد اسلامی

«داوود شهاب» مسئول دفتر رسانه‌ای جهاد اسلامی اعلام کرد، تمام عبارت‌های برای محکوم کردن این جنایت و تروریسم علیه مسلمانان کافی نیست.

جهاد اسلامی افزود، مسئولیت این اقدامات تروریستی بر عهده سیاستمداران، سران و گروه‌های شر متحد با شیطان است که بر علیه اسلام دست به تحریک می‌زنند و کینه علیه مسلمانان ایجاد می‌کنند.

تشکیلات خودگردان و ساف هم این حمله را محکوم کردند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان از تمام جهاد درخواست کرد در برابر این تروریسم سیاه بایستد و در برخورد با گروه‌های افراط‌گرا که حامی خشونت هستند، جدی باشد. وی در ادامه با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

انجمن علمای فلسطین هم اعلام کرد: ما تروریسم و جنایتکار را یک عنصر واحد می‌دانیم، آنچه در دو مسجد نیوزیلند رخ داد، کشتار مسجد ابراهیمی در 25 سال پیش و تجاوزت امروز به مسجدالاقصی و هدف قرار گرفتن مساجد در غزه همه و همه ناشی از تفکری واحد است. 

سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» هم حمله تروریست استرالیایی به دو مسجد را محکوم و اعلام کرد، این اقدام زشت تروریستی نشان داد تروریسم دین و تابعیت نمی‌شناسد. «حنان عشراوی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد، این اقدام جنایتکارانه و وحشیانه نتیجه افکار افراط‌گریانه و نژادپرستانه ناشی از ایدئولوژی خودبرتربینی (سفیدبرترانگاران) و انزواطلبی است که در جهان در حال گسترش است؛ همانگونه که نتیجه حتمی سخنانی است که (گرفتن) زندگی و حقوق دیگران را مباح می‌داند و جهان را به جنگ و درگیری‌های دینی ویرانگر می‌خواند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول