اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس گزارش می‌دهد

عیدانه شهیدان به نیازمندان + فیلم

ششمین مرحله طرح توزیع احسان توسط کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) اجرا شد؛ با چشم سر نه بلکه با چشم دل دیدم که شهدا زنده‌اند و از حال تهی دستان غافل نیستند.

عیدانه شهیدان به نیازمندان  + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، «شهیدان برای حفظ جان ومال ناموس جان دادند»این جمله‌ای است که بارها شنیدیم در وصیت‌نامه اکثر شهدا هم به این موضوع اشاره شده است، ولی این همه ماجرا نیست

شهدا علاوه برتوجه به این موارد در راه اولیا و انبیای خدا قدم بر می‌داشتند و به‌صورت پنهانی به فقیران و نیازمندان کمک کرده و به اعضای خانواده خود توصیه می‌کردند.

ششمین مرحله طرح توزیع احسان توسط کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) اجرا شد؛ با چشم سر نه بلکه با چشم دل دیدم که شهدا زنده‌اند و از حال تهی دستان غافل نیستند.

 

به منزل مادر شهید جانباز عباسعلی نیرین که وارد شدم جمعی از همسران و مادران شهدا و جانبازان را در حال بسته‌بندی اقلام موادغذایی مورد نیاز عید نوروز دیدم.

 وارد که شدم نگاهم به عکس شهدا گره خورد گویی لبخند بر لب داشتند و حاضر و ناظر بر اعمال بودند، در کنار مادر شهید محمدصادق معلمی نشستم و پرسیدم چه می‌کنید و هدفتان از انجام این کار چیست؟

زهرا رستمی در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: تمام شهدا وصیت‌شان این بود که به مستضعفین کمک کنیم از جمله محمد جانم، ما هم راهشان را ادامه می‌دهیم.

 

سپس به سراغ همسر شهید عباسعلی نیرین که دارای دو یادگار از این شهید بزرگوار است و در طبقه بالایی منزل مادر شهید نیرین زندگی می‌کند رفتم و در مورد چگونگی انجام طرح توزیع سبدکالا پرسیدم،

ام البنین تائبی گفت: وظیفه ما کمک و همدلی به هم نوعمان است این طرح را یک سال است شروع کردیم.

وی ادامه داد: از مسوولان توقع داریم به فکر مردم باشند ارزانی باشد نردم در فشارهای اقتصادی هستند مایحتاج زندگی و نیازهای اولیه خود را ندارند شب عید دست خالی هستند که ما مردم را درک می‌کنیم کمک می‌کنیم تا عید آذوقه‌ای داشته باشند.

تائبی اضافه کرد: کاش مسوولان هم درک کنند حقوق‌های نجومی نگیرند اختلاس نکنند در برابر دشمن مقاومت داشته باشند و خودشان را خار و ذلیل نکنند به فکر مردم باشند و کار کنند.

همسرم به‌طور پنهانی اول در خانواده و خویشاوندان و سپس آشنایان و غریبه‌ها انفاق می‌کردند به‌خصوص در ایام ماه رمضان و عید و کسی از کارشان مطلع نبود ما هم پس از شهادت‌شان مطلع شدیم آیه قرآن داریم و انفاق کنید قبل از اینکه مرگ شما فرا برسد و در روایات داریم وقتی خدا خیر کسی را بخواهد نیاز دیگران را در دست آن قرار می‌دهد.

رضا نیرین برادر شهید و بانی این طرح گفت: سال گذشته همزمان با میلاد حضرت زهرا طرح توزیع سبدکالا شروع شده تاکنون در 6 مرحله اجرا شده است مرحله بعدی در ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

وی افزود: این مرحله به قیمت 23میلیون تومان هزینه توسط خیران مردمی خریداری شده و با دستان مادران شهدا بسته بندی شده که شامل حبوبات روغن قند چای ماکارانی رب برنج پنیر میوه شیرینی شکلات و چیزهای دیگر بوده است.

برادر این شهید گفت: این یک توفق است خدا را شاکرم که این فرصت را به من داد تا بتوانم خدمتی انجام دهم.

 

 

انتهای پیام/86048/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول