اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتحادیه اروپا 8 نفر را در ارتباط با تنگه کرچ تحریم کرد

اتحادیه اروپا نام 8 نفر را در ارتباط با تنش‌های سال گذشته درتنگه کرچ به فهرست تحریم‌های خود افزود.

اتحادیه اروپا 8 نفر را در ارتباط با تنگه کرچ تحریم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا فهرست تحریم‌ها علیه روسیه را طولانی‌تر کرد و نام هشت نفر را به این فهرست اضافه کرد.

در بیانیه‌ای که سرویس خبری اتحادیه اروپا به این منظور منتشر کرده آمده است: «با توجه به استفاده فدراسیون روسیه از زور که به دستگیری خدمه اوکراینی و توقیف کشتی‌ها در روز 28 نوامبر 2018 در تنگه کرچ منتهی شد و  (این اقدام) نقض قوانین جهانی و نیز حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است، شورا تصمیم گرفته که نام هشت نفر باید  طبق ضمیمه  یک، به فهرست اشخاص و نهادهای تحریمی اضافه شود.»

روابط روسیه و اوکراین پس از آن بحرانی شد که سه کشتی نیروی دریایی اوکراین با عبور از مرز دریایی وارد آب‌های منطقه‌ای روسیه شدند و بدون توجه به هشدارهای نیروهای امنیتی روسیه به مسیر خود ادامه دادند.  در جریان این اقدام نیروهای روس برای متوقف کردن این کشتی‌ها وارد عمل شده و در نتیجه سه نظامی اوکراینی زخمی ‌شدند. نیروهای امنیتی روسیه در ادامه این سه کشتی را تا بندر کرچ هدایت و آن‌ها را توقیف‌ کردند.

انتهای‌پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول