اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام اتحادیه اروپا: بریتانیا آخرین فرصتِ توافق برگزیت را از دست داد

کمیسیونر اقتصادی اتحادیه اروپا در واکنش به شکست دوباره نخست‌وزیر انگلیس و رد توافق اصلاح شده او درباره برگزیت در پارلمان این کشور تاکید کرد که «آخرین فرصت» انگلیسی‌ها برای توافق درباره برگزیت از دست رفت.

مقام اتحادیه اروپا: بریتانیا آخرین فرصتِ توافق برگزیت را از دست داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیسیونر اقتصادی اتحادیه اروپا در واکنش به رد توافق اصلاح شده برگزیت نخست‌وزیر انگلیس توسط قانونگذاران این کشور گفت: «پارلمان بریتانیا آخرین فرصتش را از دست داد».

کلاف سر در گم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که به «برگزیت» موسوم شده، با رای‌گیری شامگاه سه شنبه (دیشب) پارلمان انگلیس پیچیده‌تر شد. نمایندگان پارلمان این کشور توافق برگزیت اصلاح شده نخست وزیر انگلیس را با ۳۹۱ رای مخالف در برابر ۲۴۲ رای موافق رد کردند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، کمیسیونر اقتصادی اتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه «فرانس ۲» اعلام کرد که پارلمان انگلیس با رد این توافق، آخرین فرصت خود را برای توافق برگزیت از دست داد.

«پیر موسکوویچی» با تاکید بر اینکه «ما (اتحادیه اروپا) هر کاری که می‌توانستیم(درباره توافق برگزیت با انگلیس)، انجام دادیم»، افزود، رای‌گیری اخیر نشان داد که آنها خواهان چه چیزی نیستند اما اکنون باید بگویند که آنها خواهان چه چیزی هستند.

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در نشست شب گذشته تاسف خود درباره رد توافق برگزیت اصلاح شده توسط پارلمان را ابراز داشت و تاکید کرد که فردا (چهارشنبه)درباره خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا رای‌گیری خواهد کرد و اگر این موضوع نیز رای نیاورد درباره تمدید مدت زمان خروج از اتحادیه اروپا رای‌گیری خواهد شد.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس در واکنش به شکست مجدد دولت درباره توافق برگزیت گفت: برگزیت مرده است و باید به توافقی برسیم که امکان مذاکره درباره آن وجود داشته باشد. وی با اعلام این موضوع که طرح جدیدی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ارائه خواهد شد، گفت: هم اکنون زمان برگزاری انتخابات سراسری فرا رسیده است.

پیش از این، اتحادیه اروپا هم در واکنش به تحولات اخیر درباره توافق برگزیت تصریح کرده بود: در راستای کمک به بریتانیا برای رسیدن به توافق، هر آنچه که ممکن بود را انجام دادیم و آماده بررسی درخواست معقول انگلیس برای تاخیر در برگزیت هستیم.

بر اساس نتیجه همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ بریتانیا و توافق‌های صورت‌گرفته پس از آن، انگلیس باید تا روز ۲۹ مارس (۹ فروردین) اتحادیه اروپا را ترک کند. دو طرف در تلاش هستند تا این رخداد بر اساس توافقی مدون و با روشن شدن وضعیت روابط تجاری و سیاسی لندن با بروکسل صورت گیرد، چراکه اگر خروج از اتحادیه بدون توافقی روشن اتفاق بیافتد، ابهامات قانونی و حقوقی می‌تواند اقتصاد اروپا را با آسیب جدی مواجه کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول