اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

مقام ارشد کره جنوبی:

رویکرد «یا همه یا هیچ» آمریکا در مذاکره با کره شمالی کارایی ندارد

مشاور رئیس جمهور کره جنوبی در خصوص رویکرد آمریکا در مذاکرات اتمی با کره شمالی اظهار داشت، واشنگتن در دور دوم مذاکرات ناگهان مواضع خود را علیه پیونگ‌یانگ شدت بخشید.

 رویکرد «یا همه یا هیچ» آمریکا در مذاکره با کره شمالی کارایی ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مشاور ویژه رئیس جمهور کره جنوبی در خصوص رویکرد آمریکا در زمینه  مذاکرات اتمی با کره شمالی اظهار داشت که واشنگتن باید در پی خلع سلاح تدریجی پیونگ یانگ باشد.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» «مون چانگ این» مشاور ویژه امنیت ملی رئیس جمهور کره جنوبی سه‌شنبه شب به وقت تهران درباره آخرین دور از مذاکرات بین کره شمالی و آمریکا گفت که هر دو طرف در شکست در مذاکرت اخیر مقصر بودند، اما به نظر می‌رسد آمریکا به طور ناگهانی مواضع خود را علیه کره شمالی شدت بخشید و با وجود پیشنهادهای اولیه مبنی بر استفاده محتمل از رویکرد مرحله به مرحله، خلع سلاح اتمی کامل پیونگ یانگ را خواستار شد.

مون چانگ این افزود: «در حالی که "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی بیش از حد مصصم بود که قادر است ترامپ را در زمینه متوقف کردن فعالیت مجمتع هسته‌ای  "یونگ بیون"  متقاعد کند، اما این آمریکا بود که جهت حصول یک توافق بزرگ خواسته‌های بیش از حدی را  مطرح کرد.»

این مقام کره‌ای با اشاره به سخنان اخیر «استفان بیگان» نماینده  ویژه آمریکا در امور کره شمالی در دانشگاه «استنفور» گفت که در مذاکرات «هانوی» در ویتنام، طرف آمریکایی با تغییر مواضع خواستار حصول یک توافق جامع شد.

وی در ادامه اظهار داشت که اگر کره شمالی نگرانی‌های آمریکا در زمینه متوقف ساختن برنامه غنی سازی اورانیوم در دیگر تاسیساتش را بر طرف می‌کرد، آنگاه با واشنگتن به توافق بزرگی می‌رسید.

وی در خاتمه اشاره کرد که سئول قادر است بین آمریکا و کره شمالی نقش یک «تسهیل کننده» تا «میانجی» را ایفا کند.

به دنبال شکست دور اخیر مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی، آژانس‌های اطلاعاتی کره جنوبی اعلام کردند شواهدی مبنی بر این وجود دارد که کره شمالی به طور محتمل  در حال بازسازی یک سایت موشکی است که پیشتر به آمریکا وعده تخریب آن‌را داده بود.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول