اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توقف بیش از 300 کامیون‌ قزاق پشت مرزهای ازبکستان

از ابتدای ماه مارس تاکنون ورود کامیون های قزاق به ازبکستان با مشکل مواجه شده که تاکنون بیش از 300 کامیون در این منطقه متوقف شده‌اند.

توقف بیش از 300 کامیون‌ قزاق پشت مرزهای ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند،  امروز در گذرگاه مرزی «قازی کورت» («مایسکی») در مرز قزاقستان و ازبکستان بیش از 300 دستگاه کامیون منتظر ورود به خاک ازبکستان می‌باشند.

به گفته رانندگان کامیون‌ها،  ایجاد این صف های طولانی از ابتدای ماه مارس ایجاد شده و مشکلاتی را نیز برای کامیون دارها ایجاد کرده است.

به گفته این افراد، از ابتدای ماه مارس آنها در کامیون‌ها می‌خوابند و غذا می‌پزند و تنها سرویس بهداشتی که در این منطقه وجود داشت را پولی کرده‌اند.

یکی از راننده‌ها در این باره گفت: هیچ گزارش رسمی در مورد دلایل ممنوعیت تردد به راننده‌ها اعلام نشده ولی متوجه شدیم که فقط کامیون‌هایی که از قزاقستان بار حمل می‌کنند در صف هستند و کامیون‌های حامل مواد غذایی روسیه بدون هیچ مشکلی وارد ازبکستان می شوند.   

قزاقستان به طور غیررسمی اعلام کرده که صف انبوهی از کامیون‌ها به دلیل مشکلات کامپیوتری ایجاد شده اما کمیته دولتی گمرک ازبکستان مشکلات در مرز را تکذیب می‌کند.

راننده‌هایی که از این گذرگاه در تردد هستند، معتقدند چنین مشکلاتی بی‌سابقه بوده است.

در این میان در ماه آگوست سال 2018 میلادی نیز در گذرگاه مرزی دیگر قزاقستان به ازبکستان در «ب. کونیسبایف» نیز صف انبوهی ایجاد شد و مرزبانان علت این مشکل را افزایش ترانزیت از طریق ازبکستان و اسکن تمام وسایل نقلیه توسط مرزبانان ازبک دانستند.

در حال حاضر در مرز ازبکستان و قزاقستان 6 گذرگاه گمرکی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول