اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

قزاقستان و ازبکستان در فهرست 20 کشور آلوده دنیا

سازمان بین المللی AirVisual (ایرویژوال) در گزارش اخیر خود آلوده‌ترین کشورهای جهان را مورد بررسی قرار داده که در این فهرست جدید ازبکستان و قزاقستان جز 20 کشور اول آلوده دنیا هستند.

قزاقستان و ازبکستان در فهرست 20 کشور آلوده دنیا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، سازمان بین المللی AirVisual (ایرویژوال) در گزارش اخیر خود آلوده ترین کشورهای جهان را مورد بررسی قرار داده که در این فهرست جدید ازبکستان و قزاقستان جز 20 کشور اول آلوده دنیا هستند.

بر اساس این رده بندی، ازبکستان در رتبه بندی شانزدهم و قزاقستان در رده 20 قرار دارد.

ازبکستان در این رتبه بندی در کشورهایی زرد رنگ قرار دارد و این به این معنی است که غلظت ناخالصی ها در هوا قابل قبول است، اما افرادی که به آلودگی هوا حساس هستند، باید مراقب سلامت خود باشند.

در میان کشورهای دیگر منطقه، قزاقستان در رتبه 20 قرار دارد و با رنگ زرد مشخص شده اما نامی از مابقی کشورهای آسیای مرکزی در این فهرست نیامده است.

در این فهرست بنگلادش، پاکستان و هند در رده اول تا سوم آلوده دنیا و استرالیا، فنلاند و ایسلند، پاک ترین کشورهای دنیا هستند.

از کشورهای مستقل مشترک المنافع، لیتوانی 42، اوکراین 49، روسیه در رده 58 قرار دارد.

به گزارش این مرکز، سالانه آلودگی هوا باعث مرگ حداقل 7 میلیون نفر می شود و سالانه 225 میلیارد دلار به اقتصاد جهان آسیب می رساند.

در مجموع 3 هزار شهر در سراسر جهان در این مطالعه قرار گرفتند و در 64 درصد از آنها میزان آلودگی PM 2.5 بیش از حد مجاز بود. بنابراین وضعیت ناگوار جو در 99 درصد شهرهای جنوب آسیا، 95 درصد از شهرهای جنوب شرق آسیا و 89 درصد در شرق آسیا ذکر شد.
اما روند مثبت نیز وجود دارد زیرا چین از عنوان کشور بی ثبات اکولوژیک در جهان بیرون آمده، از سال 2017 تا 2018، میانگین غلظت مواد مضر در شهرهای این کشور به میزان 12 درصد کاهش یافته است.

این گزارش بر اساس داده های به دست آمده از منابع دولتی نظارت عمومی و ایستگاه های نظارت عمومی IQAir AirVisual تهیه شده است. در مجموع، 3 شهر در سراسر جهان در این مطالعه قرار گرفتند و در 64 درصد از آنها میزان آلودگی PM 2.5 بیش از حد مجاز بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول