اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عملیات فریب عراق برای بازداشت یک فرمانده داعش در ترکیه

سرویس اطلاعات عراق موفق شد یک سرکرده داعش را که به ترکیه فرار کرده بود، به استان الانبار بکشاند و دستگیر کند.

عملیات فریب عراق برای بازداشت یک فرمانده داعش در ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع عراق از بازداشت یکی از سرکردگان داعش در غرب این کشور خبر داد.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که سرویس اطلاعات این کشور از طریق یک عملیات فریب «حرفه‌ای و دارای دقت و برنامه‌ریزی بالا موفق شد یکی از فرماندهان داعش را که به ترکیه فرار کرده بود، به دام بیندازد و بازداشت کند».

سرویس اطلاعات عراق موفق شد با برنامه‌ریزی خود، کاری کند که این عنصر تروریستی مجددا از ترکیه به عراق بازگردد.

وبگاه «العهد» عراق گزارش داد که این فرمانده داعش چند ساعت پس از ورود به عراق، گرفتار یک کمین در شهر «عانه» در استان الانبار شده و دستگیر شد.

به گفته وزارت دفاع عراق، این عنصر داعش، فرماندهی گروهی را بر عهده داشته است که با نیروهای امنیتی عراق در مناطق عانه و «راوه» درگیر بودند.

این فرمانده داعش همچنین در نبردهای این گروه در سوریه نیز حاضر بوده و بر اساس ماده 4 تروریسم در عراق، تحت تعقیب قرار داشته است.

در همین ارتباط، «حمید الهایس» رئیس شورای نجات در استان «الانبار» عراق اواسط مرداد ماه از تحرکات گروه‌های تروریستی وابسته به داعش در اطراف شهرستان «الرطبة» در غرب استان الانبار با حمایت نیروهای آمریکایی خبر داد.

الهایس گفت که نیروهای آمریکایی در حال پشتیبانی و حمایت کامل از تحرکات داعش در اطراف شهرستان الرطبه و جلوگیری از مقابله نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی با این تروریستها هستند و کلیه تحرکات داعش در استان الانبار با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد. 

وی بر این باور است که «فعالیت‌ گروه‌های وابسته به داعش در الرطبه، به دلیل نزدیک بودن به پایگاه‌های آمریکایی به آنها، بویژه پایگاه «عین الاسد» که مرکز اصلی حضور نیروهای آمریکایی در الانبار محسوب می‌شود، افزایش یافته است».

رئیس شورای نجات الانبار از دولت فدرال، نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی خواست تا گروه‌های تروریستی را در سراسر این استان تحت پیگرد و رصد قرار دهند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول