اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور:

در جلوگیری از تخریب گردنه حیران سهل‌انگاری شده است

رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در زمینه جلوگیری از تخریب جنگلهای منطقه حیران در استان اردبیل سهل‌انگاری شده است.

در جلوگیری از تخریب گردنه حیران سهل‌انگاری شده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، خلیل آقایی رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز در هفتمین روز درختکاری در نشستی که به مناسبت بهره‌برداری از پروژه‌های آبخیزداری و جنگل‌کاری 25 هزار هکتاری در سازمان جنگل‌ها برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید ویلاسازی‌های زیادی در منطقه جنگلی حیران در استان اردبیل انجام شده و چرا جلوگیری نمی‌کنید،  گفت:هیچ احدالناسی و هیچ مسئولی در هیچ رده‌ای نمی‌تواند در عرصه منابع جنگلی و طبیعی مجوز ساخت و ساز صادر کند. 

خبرنگار فارس پرسید در منطقه حیران جنگلی و منابع طبیعی‌ای نمانده و همه ویلاسازی شده است، گفت:‌ هر ساخت و سازی آنجا انجام می‌شود، خلاف است و باید برخورد شود و با برخی از آنها هم برخورد شده است. 

وی ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم سهل انگاری در این زمینه نبوده، حتما بوده است، اما با تمهیداتی که اندیشیده شده و با امکانات و تجهیزاتی که دراختیار ما قرار گرفته، امیدواریم بتوانیم از این‌گونه ساخت و سازها جلوگیری کنیم و در این زمینه می‌خواهیم از  ظرفیت جوامع محلی برای حفظ و حراست منابع طبیعی استفاده کنیم. 

آقایی گفت: در منطقه حیران چند تا روستا وجود دارد که برخی از آنها در قالب طرح هادی روستایی است و  برخی ساخت و سازها هم خلاف قانون انجام شده است که برای آنها پرونده تشکیل شده و در دادگاه رسیدگی می‌شود. 

وی تأکید کرد:‌ قطعا هر چیزی که عدول از قانون و مقررات باشد با آن برخورد خواهد شد. 

شروع ساخت و سازها در منطقه بسیار دیدنی و جنگلی جاده حیران از سالها پیش آغاز شده است و ماه به ماه بر تعداد ویلاهایی  این منطقه، اضافه می‌شود و منطقه بکر و بسیار دیدنی این منطقه که زمانی زبانزد همه مهمانان داخلی و خارجی بود تخریب و ویلاسازی شده است. 

برای درک درست از وضعیت حفاظت مناطق جنگلی در حیران، می‌توان آن را با بخش شمالی این جنگل‌ها که مربوط به کشور آذربایجان است، مقایسه کرد. درطرف ایران ویلاها هر روز قارچ‌وار رشد می‌کنند و درختان این منطقه هم کاملا تنک شده و از بین می‌رود. 

رئیس سازمان جنگلها در پاسخ به سؤال دیگر فارس که ایام عید نزدیک است و در این ایام تخریب منابع طبیعی معمولا بیشتر می‌شود، چه راهکاری را برای مقابله با آن دارید، گفت:‌ یگان ویژه سازمان جنگلها مأموریت دارد به طور ویژه در این ایام از تخریب منابع طبیعی و ساخت و سازهای بدون مجوز جلوگیری کند روز گذشته هم در منطقه شمیرانات مانور یگان حفاظت انجام شد و امیدواریم در ایام عید شاهد روند کاهشی تخریب منابع طبیعی باشیم. 

آقایی در پاسخ به سؤال دیگر فارس مبنی بر اینکه نتیجه نامه وزیر به جنابعالی برای بررسی استفاده درختان و بوته‌های افتاده در جنگل به کجا رسید، گفت: تبصره‌ای از قانون وجود دارد که هر کجا کارشناسان به این جمع‌بندی رسیدند که برای مسائل پرورشی و بهداشتی جنگل می‌توان از این درختان افتاده استفاده کرد، بهره‌برداری خواهد شد. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول