اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

معرفی مناطق گردشگری استان بوشهر

از «سیراف کهن» تا ساحل ماسه‌ای زیبا در شهرستان کنگان

«کنگان» یکی از شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر است که وجود آثار باستانی و سواحل زیبای خلیج فارس، کنگان را مورد استقبال گردشگران قرار داده است.

از «سیراف کهن» تا ساحل ماسه‌ای زیبا در شهرستان کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شهرستان کنگان یکی از شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر است که بخش بزرگی از منطقه انرژی پارس و شهر باستانی بندر سیراف در آن واقع است. کنگان به دلیل داشتن بندر تاریخی همچون بندر سیراف از تاریخی کهن برخوردار است و هر ساله در تعطیلات نوروزی میزبان صدها هزار مسافر نوروزی است.

این شهرستان بزرگ‌ترین کارخانه سیمان کشور با نام ساروج را دارد و مردم کنگان در گذشته به کشاورزی، ماهی‌گیری و بازرگانی دریایی مشغول بوده‌اند. امروزه شهرستان کنگان محل اجرای بخش عظیمی از پارس جنوبی است. سایت کنگان که بزرگی آن ۲ برابر سایت عسلویه (پارس جنوبی) است در ۱۰ کیلومتری بندر کنگان قرار دارد و اکثر اهالی کنگان با صنعتی شدن شهر خود در شرکت‌ها مشغول به کار شده‌اند.

سواحل ماسه‌ای و سنگی دیدنی خلیج فارس در «کنگان»

یکی از مناطق مهم گردشگری استان بوشهر، «شهرستان کنگان» است و گردشگری در کنار خلیج فارس و گردشگری صنعتی یکی از مزیت‌های مهم این شهرستان است که سبب شده هر ساله افراد مختلفی در سراسر کشور، کنگان را برای گذراندن تعطیلات نوروزی انتخاب کنند.

بندر کنگان با داشتن ساحل زیبای ماسه‌ای و سنگی که در شهرهای کنگان و بنک وجود دارد و همچنین نقاط دیدنی خلیج فارس در این شهرستان و آب و هوای مناسب و مطلوب در فصل بهار، بندر کنگان را به منطقه‌ای دیدنی و زیبا جنوب استان بوشهر تبدیل کرده است.

گردشگری صنعتی از جاذبه‌های کنگان

گردشگری صنعتی(با توجه به استقرار صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی) یکی دیگر از جاذبه‌های شهرستان کنگان است که مشتریان و گردشگران خوبی دارد و هر ساله ده‌ها هزار نفر برای دیدن صنایع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی‌ها به کنگان سفر می‌کنند.

دهکده بزرگ گردشگری شیرینو واقع در شهرستان کنگان به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های تماشایی استان بوشهر است و سواحل پرک و چاه مجنون نیز بسیار زیبا هستند. بندر تاریخی سیراف یکی دیگر از منطق تماشایی شهرستان کنگان است که بازمانده‌های این شهر باستانی در حال حاضر نیز وجود دارد. سیراف در هزاران سال قبل جز بندرهای خاورمیانه بوده است.

طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در کنار ساحل خلیج فارس در شهر سیراف انجام شده است که سبب شده تا در ایام سال گردشگران زیادی به خصوص از شهرهای استان فارس به سیراف سفر کنند و چند روزی را مهمان مردمان این منطقه باشند. احداث آبشار مصنوعی در ورودی شهر سیراف که طی سال‌های اخیر به بهره برداری رسیده علاقه‌مندان زیادی دارد و مردم ساعات مختلف شبانه روز را در کنار این آبشار سپری می‌کنند.

امکانات خوب رفاهی و تفریحی، گردشگران را در این منطقه افزایش داده است

قایق سواری، بازی با ماسه‌ها و ورزش‌های ساحلی و همچنین شنا کردن در خلیج فارس در  ایام نوروز مورد توجه مسافران نوروزی بوده است و بیشترین طرفدار را دارند. وجود امکانات خوب رفاهی و ورزشی و مفرح در ساحل بندر کنگان یکی از عواملی است که سبب جذب گردشگر و مسافران نوروزی در آغاز سال جدید می‌شود.

در توصیف کنگان همین بس که این شهر مملو از اشیاء و آثار تاریخی است. پس اگر قصد دارید به یک شهر تاریخی سفر کنید بدون شک کنگان می‌تواند یکی از بهترین مقاصد برای شما باشد. آثار تاریخی بسیاری از دوره‌های مختلف در این شهرستان یافت می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به خانه‌های اعیانی سیراف، آب انبارها، برکه‌ها، تپه‌ها ،قلعه‌ها، کوزه‌ها و مساجد تاریخی اشاره کرد.

 

شهرستان کنگان در مسیر بزرگ‌راه عسلویه به بوشهر قرار دارد و فاصله این شهرستان تا مرکز استان بیش از 205 کیلومتر است. از طریق مسیر عسلویه و بندر دیر می‌توان وارد این شهرستان شد. پس اگر تاکنون به این بندر زیبا جنوب استان بوشهر سفر نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم تا با حضور در بندر کنگان از زیبایی‌های طبیعی و صنعتی این منطقه در ایام نوروز لذت ببرید.

گزارش: رضا رئیسی

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول