اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

در نشست خبری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری مطرح شد

امسال در چهارمحال و بختیاری، حادثه پشت حادثه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 985 مورد حادثه در سامانه عملیات جمعیت ثبت شده که نسبت به سال گذشته 16.5 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

امسال در چهارمحال و بختیاری، حادثه پشت حادثه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید احمد مرتضوی‌فرد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در چهارمحال و بختیاری، گفت: امسال به لحاظ بارش‌ها وضعیت خوبی بود اما سال سختی به جهت امدادرسانی را پشت سر گذاشتیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امسال 985 مورد حادثه در سامانه عملیات جمعیت ثبت شده که نسبت به سال گذشته 16.5 درصد افزایش را نشان می‌دهد، افزود: همچنین اعزام یک هزار 462 تیم عملیاتی به محل حوادث، 23 مرتبه امدادرسانی هوایی، اعزام 4 هزار و 881 نفر در قالب تیم‌های عملیاتی و... از دیگر اقداماتی هستند در سال 97 صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 438 نفر از افرادی که در سال 97 دچار حادثه شده بودند اسکان داده شدند، ادامه داد: طرح امداد نوروزی امسال نیز در قالب دو دستورالعمل طرح ملی امید نوروزی و اجرای ساماندهی و ارتقا خدمات سفر اجرا می‌شود.

مرتضوی‌فرد با تاکید بر اینکه در سال 97 زمان حضور در حادثه و زمان اتمام عملیات کاهش یافته است، عنوان کرد: 11 پایگاه ثابت جاده‌ای و پنج پایگاه موقت برای امدادرسانی در تعطیلات عید نوروز پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از تاریخ 25 اسفندماه امسال تا 6 فروردین سال 98 بالگرد در استان حضور دارد، همچنین تیم سلاب و آب‌های خروشان نیز برای امدادرسانی در مواقع بحرانی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد:‌ پایگاه‌های موقت امداد و نجات در سامان، بن، اردل، کارون 4 و صمصامی مستقر هستند، تیم‌های واکنش سریع، تیم‌های پیش بیمارستانی، نجات در حوادث حمل و نقل، ساحل، برف و کولاک و... هم در قالب‌های امداد و نجات آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

مرتضوی‌فرد به تکمیل تجهیزات مستقر در پایگاه‌های امداد و نجات چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: امسال 634 نفر-روز از پرسنل و 2 هزار و 552 نفر-روز از نجات‌گران در آموزش‌های طرح ملی نوروزی شرکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی شامل مسابقات، کمپین نه به تصادفات، خیمه‌های نماز، راهنمای مسافران نوروزی و... توسط جوانان داوطلب جمعیت هلال‌احمر در استان برگزار می‌شود، گفت: تعداد کل پست‌های این طرح 24 پایگاه است.

انتهای پیام/68020/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول