اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

دولت با هدف فرار از مسئولیت به دنبال احیای وزارت بازرگانی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه دولت با هدف فرار از زیر بار مسئولیت می خواهد وزارت بازرگانی را احیا کند و این کار اصلا به صلاح کشور نیست، گفت: ساختار و سازوکار تنظیم بازار وجود دارد ولی دولت اراده ای برای این کار ندارد.

دولت با هدف فرار از مسئولیت به دنبال احیای وزارت بازرگانی است

علی رستمیان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس درباره دور جدید تلاش های دولت برای احیای وزارت بازرگانی گفت: دولت با هدف فرار از زیر بار مسئولیت می‌خواهد این کار را انجام دهد.

رستمیان با تاکید بر اینکه تشکیل وزارت بازرگانی اصلا به صلاح کشور نیست، افزود: قبلا هم یک بار این موضوع را در مجلس آوردند ولی رای نیاورد و دوباره دست های در کار است که این موضوع را مطرح کند. از یک طرف، می‌گویند دولت را کوچک سازی می کنند ولی از طرف دیگر دوباره می خواهند به روال قبلی برگردند و یک وزیر و معاونین دوباره به کشور تحمیل کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه ساختار و سازوکار لازم برای تنظیم بازار وجود دارد ولی دولت اراده ای برای این کار ندارد، اظهار داشت: خود رئیس جمهور در شمال گفت که ۱۰۰ میلیارد تومان برای کالاهای اساسی دادیم و نه پول برگشته و نه جنس وارد کشور شده است.

رستمیان افزود: دولت باید بیاید نظارت کند ولی نه اراده ای است و نه نظارتی است و نه دنبال این کار هستند. این قضیه چه ربطی به وزارت بازرگانی دارد؟ اگر ده وزارتخانه هم ایجاد کنند ولی دوباره برنامه و مکانیزم کار نداشته باشند، دوباره همین آش و کاسه است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان تاکید کرد: تشکیل وزارت بازرگانی قطعا افزایش هزینه های دولت را در پی‌خواهد داشت.

به گزارش فارس، دولت روحانی از اوایل سال ۹۶ به شدت به دنبال تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و احیای وزارت بازرگانی است. درهمین راستا، در سال جاری دو بار به صورت رسمی و یک بار به صورت غیررسمی در این زمینه در صحن علنی مجلس رای گیری شده است که نمایندگان مجلس هر سه بار با این پیشنهاد دولت مخالفت کرده اند. با این وجود، اخیرا با پیگیری های دولت، طرح جدیدی توسط گروهی از نمایندگان مجلس برای احیای وزارت بازرگانی با عنوان طرح «تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی» ارائه شد که این طرح به صورت عادی در تاریخ ۸ اسفندماه اعلام وصول شد و بررسی طرح مذکور در کمیسیون اجتماعی مجلس از امروز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول