اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فارس خبر می‌دهد

ورود فاضلاب شهری به منحصر به فردترین بنای تاریخی ایران/ میراث فرهنگی: تخلیه کردیم، ولی مقطعی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به تخلیه مجموعه تاریخی رختشویخانه از فاضلاب شهری گفت: تخلیه مقطعی است و هر زمان باران ببارد بازهم این مشکل را خواهیم داشت.

ورود فاضلاب شهری به منحصر به فردترین بنای تاریخی ایران/ میراث فرهنگی: تخلیه کردیم، ولی مقطعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بارش باران این روزها به جای اینکه موجب شعف و شادی مسؤولان شود، به معظلی برای منحصر به فردترین بنای تاریخی کشور تبدیل شده است، چرا که با کمترین بارش باران و برف شاهد ورود فاضلاب به رختشویخانه زنجان هستیم.

ورود فاضلاب به این بنای تاریخی باعث می‌شود تا بوی تعفن حاصل از فاضلاب شهری فضای این بنای تاریخی را پر کند بنایی که نمونه‌ای از آن در هیچ جای کشور وجود ندارد و نیازمند توجه مسؤولان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در همین باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان در مورد آخرین وضعیت این بنای تاریخی و ورود فاضلاب شهری به رختشویخانه زنجان اظهار کرد: در ساخت محور داوودقلی یک سری ناشی‌گری انجام و کانال‌های دفع آبی که به صورت سنتی و قدیمی بود، کور شد، همین این امر موجب بروز مشکلاتی شده است.

یحیی رحمتی ادامه داد: بارندگی و بالا آمدن سطح آب موجب شده است که ارتفاع آب‌های زیرزمینی بالاتر آمده و همان آب از مناطق مجاور که یکی از آنها هم رختشویخانه است، بیرون بزند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه امروز نیز در اثر بارش این اتفاق رخ داده و فاضلاب شهری وارد رختشویخانه شده بود، تصریح کرد: پس از اطلاع از این موضوع در محل حاضر شدیم و آب‌های موجود در آن را تخلیه کردیم.

وی با بیان اینکه تخلیه فاضلاب شهری از رختشویخانه به صورت مقطعی انجام شده است، اضافه کرد: مشکل وجود آمده مربوط به خود بنا نبوده و به تاسیسات شهری برمی‌گردد که باید از سوی شهرداری و آب و فاضلاب شهری حل و فصل شود.

رحمتی ادامه داد: آنچه مسلم است، اگر شهرداری و شرکت آب و فاضلاب شهری به صورت زیرساختی این مشکل را حل نکنند، بازهم این مشکل را خواهیم داشت. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه تا بحث کانال‌یابی و مسیرها انجام نشود مشکل ورود فاضلاب پابرجا خواهد بود، تصریح کرد: البته  این موضوع مربوط به الان نبوده و چند سال است که ما با این مشکل مواجهیم.

وی تصریح کرد: تاکید بنده بر این است که مشکل ورود فاضلاب به مناطق مجاور محور داودقلی باید ریشه‌ای حل شده و مسیرهای تاسیسات شهری که آب‌های سطحی را دفع می‌کنند، مسیریابی شود که دیگر دچار این مشکل نشویم.

وی تصریح کرد: با همه موضوعاتی که مطرح شد و با شرایط موجود، هر زمان که بارش وجود داشته باشد، این اتفاق رخ خواهد داد و متاسفانه حل مقطعی مشکل صرفا آن را به تاخیر انداخته است.

گفتنی است، رختشویخانه منحصر به فردترین بنا در نوع خود در کشور است جایی شهردار وقت زنجان برای رختشویی بانوان و در امان ماندن از سرمای طاقت‌فرسای روزهای زمستان ساخته است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول