اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه:

تعداد سازمان‌های مردم نهاد کرمانشاه به 480 مورد رسید

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: هم‌اکنون 480 سازمان مردم نهاد در حوزه‌های مختلف به فعالیت در استان کرمانشاه مشغول هستند.

تعداد سازمان‌های مردم نهاد کرمانشاه به 480 مورد رسید

علیرضا گودرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  در کرمانشاه به تشریح چند و چون سازمان‌های مردم نهاد در چند سال اخیر و نیز سال‌جاری پرداخت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی دولت، افزایش سطح مشارکت مردم در انجام کارها و فعالیت‌های مورد نیاز جامعه بود که خوشبختانه این مهم در طول پنج سال گذشته با جدیت پیگیری و در استان کرمانشاه نیز شاهد موفقیت‌های مختلف در این زمینه بودیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 92 تنها 165 مورد سازمان مردم نهاد داشتیم، گفت: با تلاش‌هایی که در زمینه آشنایی گروه‌های مختلف جامعه با نقش موثر مردم در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی انجام گرفت، توانستیم رکورد خوبی را در ثبت سازمان‌های مردم نهاد از لحاظ کمی به دست بیاوریم که نشان دهنده رشدی 192 درصدی در پایان سال‌جاری است.

گودرزی افزود: هم‌اکنون 480 سازمان مردم نهاد در حوزه‌های مختلف به فعالیت در استان کرمانشاه مشغول هستند که خدمات آن‌ها در خور توجه، قابل تحسین و نویدبخش فردایی بهتر برای استان است

این مسؤول گفت: این رشد قابل توجه از لحاظ کمی در کنار بالا رفتن کیفیت ارائه خدمات توسط این سمن‌ها و اعتمادی که نهادهای دولتی و مردم به این موسسه‌ها دارند نشان از افزایش سرمایه اجتماعی و حضور خدا پسندانه و خیرخواهانه آن‌ها در پیشرفت و تعالی جامعه از لحاظ فرهنگی و اجتماعی و سایر حوزه‌ها بوده است.

گودرزی با اشاره به روند رو به رشد حضور سمن‌ها در حوزه‌های مختلف خدمات‌رسانی فرهنگی و اجتماعی به مردم، گفت: سازمان‌های مردم نهاد استان به عنوان حلقه پیوند دولت، ملت و در جایگاه یک نهاد تاثیرگذار مردمی قدرتمند که داوطلبانه به دنبال فعالیت است، با اقدامات اجرایی و نظارتی با حمایت دستگاه‌های اداری در حوزه‌های مختلف امور اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، بهداشت و درمان، سلامت روان، محیط زیست، منابع طبیعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه و کاهش معضل اعتیاد و سایر موارد فعالیت دارند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی که از ظرفیت بالای سازمان‌های مردم‌نهاد که تأثیرگذاری آن‌ها و حضور به‌موقع در مواقع مورد نیاز به اثبات رسیده است استفاده کرده‌اند جزو دستگاه‌های دولتی موفق بوده و این نشان از اهتمام جدی و اعتقاد به نقش مردم در اداره جامعه، توسط مدیران این دستگاه‌ها دارد.

این مسؤول اظهار داشت: ما باید بپذیریم که جامعه امروز یک جامعه پیچیده با مشکلات متفاوت و متنوع است که دولت به تنهایی قادر به رفع آن‌ها نخواهد بود.

 گودرزی در پایان، تصریح کرد: ما هیچ راهی غیر از توجه به افزایش مشارکت مردم برای اداره جامعه نداریم و هر میزان بتوانیم حضور مردم در این عرصه‌ها را بیشتر کنیم به همان میزان موفقیت ما بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/پ/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول