اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

به مناسبت سالگرد تأسیس کانون‌های مساجد صورت گرفت

بازدید حجت‌الاسلام ارزانی از خبرگزاری فارس

هم‌زمان با بیست و ششمین سالگرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حجت‌الاسلام ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خبرگزاری فارس حضور یافت.

بازدید حجت‌الاسلام ارزانی از خبرگزاری فارس

به گزارش خبرنگار مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، متعاقب مأموریتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در هجدهم اسفند ماه ١٣٧١ و تحت عنوان مصوبه ٣٠٢ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه ارائه طرح‌هایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی محول کرد، مقرر شد از باب احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد و استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاه‌های دولتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیأتی را در راستای هدایت و سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد ایجاد کند. این هیأت بعد از شکل‌گیری و فعالیت به ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرت یافت.

هم اینک شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با عبور از مرز ٢٤٠٠٠ هزار باب یکی از وسیع‌ترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، از سال ١٣٧٢ رسماً آغاز به فعالیت کرده و تاکنون مأمن صدها هزار نوجوان و جوان علاقه‌‎مند و مستعد بوده است.

در واقع ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با رویکرد تأسیس کانون‌ در تمام مساجد کشور، برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده و به افزایش تأسیس تعداد کانو‌ن‌ها در هر سال اهتمام ویژه‌ای دارد. هر مسجدی در صورت آمادگی تمایل و ارائه درخواست کتبی به دبیرخانه‌های استانی و با ارائه مدارک لازم می‌تواند به این شبکه اجتماعی مذهبی وارد و عضو شود. 

به مناسبت بیست‌وششمین سالگرد تأسیس کانون‌های مساجد، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور در خبرگزاری فارس همراه با بازدید از تحریریه خبری این رسانه، به سؤالات خبرنگار مسجد و هیأت این خبرگزاری درباره نقش جوانان مسجدی در تحقق بیانیه گام دوم رهبر انقلاب پاسخ داد که مشروح آن به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول