اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امام‌ جمعه شاهین‌شهر مطرح کرد

انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه، آغاز دوران جدیدی در این قوه

امام‌ جمعه شاهین‌شهر گفت: انتصاب حجت‌الاسلام‌ رئیسی به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه، آغاز پرقدرت دوران جدیدی در این قوه برای کشور خواهد بود که زیبنده گام دوم انقلاب باشد.

انتصاب  رئیس جدید قوه قضائیه، آغاز دوران جدیدی در این قوه

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: انتصاب حجت‌الاسلام‌ رئیسی به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه، آغاز پرقدرت دوران جدیدی در این قوه برای کشور خواهد بود که زیبنده گام دوم انقلاب باشد.

امام جمعه شاهین‌شهر افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حکم از فقاهت، دانش، تجربه، سلامت، امانت و کارآمدی حجت‌الاسلام‌ رئیسی در مقاطع گوناگون خدمت و سوابق طولانی وی در قوه قضائیه و آشنایی کامل با همه زوایای آن، به‌ عنوان دلایل این انتخاب یاد و در ادامه 8 توصیه مهم خطاب به رئیس جدید قوه قضائیه بیان کردند.

وی خاطرنشان کرد: تأکید بر اجرای سند تحول قضائی تدوین‌شده، رعایت دقیق مردمی، انقلابی و ضدفساد بودن در همه‌ فصول تحول، گماردن عناصر و نیروی انسانی صالح در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه، گسترش عدل و احیای حقوق عامه و آزادی‌های مشروع و نظارت بر اِعمال قانون، در برخورد قضائی ملاحظه‌ این‌ و آن را نکردن، استفاده از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیت‌های قوه و عزیز دانستن قاضی و دادگاه از سرفصل‌های توصیه‌های هشت‌گانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس جدید قوه قضائیه است.

ملکیان در ادامه ابراز داشت: دوران 10 ساله ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی بر این قوه دوران موفقیت‌آمیزی بود که برخورد با مفسدان اقتصادی با پرونده‌های سنگین، استفاده بیشتر از احکام جایگزین زندان برای محکومان و ایستادگی در برابر فشارهای بیرونی  از جمله برگ‌های زرین قوه قضائیه در زمان ریاست آیت‌الله لاریجانی بوده است.

امام جمعه شاهین‌شهر به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و ترسیم افق 40 ساله دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد که به ملت ایران و به‌ ویژه جوانان خطاب شده است و به‌ مثابه منشوری برای دومین مرحله‌ خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی خواهد بود و فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی ایران را رقم خواهد زد.

وی همچنین در رابطه با انتشار فیلم دیدار 8 ماه پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای هیأت دولت بیان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تیرماه 1397 در دیدار هیأت دولت با انتقاد از گره زدن مشکلات اقتصادی کشور به اموری که خارج از اختیار کشور خودمان است مانند برجام و بسته اروپایی چنین کاری را خلاف منافع کشور دانستند.

ملکیان اضافه کرد: ایشان همچنین ضمن اشاره به دشمنی و خباثت اروپا در مقابله با ایران، رفتار اروپا و معطل کردن کشورمان در ارائه بسته اروپایی را پیش‌بینی کرده بودند.

 امام جمعه شاهین‌شهر ادامه داد: روزهای پایانی سال را در حالی پشت سر می‌گذاریم که باید ببینیم چقدر توانسته‌ایم در حمایت از کالای ایرانی که شعار امسال بود عمل کنیم.

وی به مناسبت‌های هفته آینده اشاره کرد و سالگرد تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز شهید، تشکیل کانون‌های فرهنگی مساجد و آغاز برپایی نخستین اردوهای راهیان نور را گرامی داشت.

ملکیان یادآوری کرد که برپایی اردوهای راهیان نور موجب انتقال تجربیات عبرت‌آموز دوران دفاع مقدس به نسل جوان و خنثی شدن توطئه‌های ضد فرهنگی غرب علیه ملت ایران خواهد شد.

امام جمعه شاهین‌شهر میلاد باسعادت امام باقر(ع) را تبریک و سالروز شهادت امام هادی(ع) را تسلیت گفت و مؤمنان را به انس بیشتر با زیارت‌نامه جامعه کبیره امام دهم شیعیان و بهره‌گیری بیشتری از روایات  امام باقر(ع) توصیه کرد.

وی از جمله اعمال حسنه‌ای که در ماه رجب سفارش بسیار شده است را خواندن نماز حضرت سلمان، صدقه دادن، روزه‌داری و معتکف شدن در مساجد برشمرد.

انتهای پیام/63098/ح20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول