اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

وزیر راه و شهرسازی:

۹۹ پروژه هزار واحدی مسکن سال آینده در قالب بازآفرینی شهری به اتمام می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال آینده ۹۹ پروژه هزار واحدی مسکن در قالب بازآفرینی شهری در کشور به اتمام می‌رسد.

۹۹ پروژه هزار واحدی مسکن سال آینده در قالب بازآفرینی شهری به اتمام می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد اسلامی ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه مسکونی 621 واحدی صبا اظهار داشت: ما در وزارت راه و شهرسازی وظایف متنوع و مرتبط با زندگی و معیشت مردم داریم، بنابراین به خود اجازه نمی‌دهیم که در امور مرتبط با خدمتگزاری به مردم تعللی ایجاد کنیم و باید برنامه‌هایی از جمله مسکن ارزان و تامین آن برای قشر ضعیف جامعه را به نحو درستی انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال آتی ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن و پروژه مرتبط پیشنهاد کردیم که به تصویب مجلس شورای اسلامی هم رسیده است، افزود: مسکن مطابق با نیاز جامعه به ویژه قشر محروم و ضعیف جامعه و همچنین در مناطق کم برخوردار باید ساخته شود.
وی بیان کرد: پروژه ۴۰۰ هزار واحدی در کل کشور قرار بر ساخت بود که امروز ۶۲۰ واحد مسکونی از این تعداد در خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
اسلامی با تاکید بر اینکه هنگامی که از زیرزمین قسمت مجوزها در کنار تسهیلات به هم پیوند بخورد، نیازی به بودجه دولتی دیگر وجود ندارد، یادآور شد: طرح کارآفرینی شهری در مناطق کم‌برخوردار و بافت‌های فرسوده را کلید زده‌ایم.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص قالب طرح بازآفرینی شهری خاطرنشان کرد: در این طرح  ۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت بوده که اتمام این واحدها در پروژه‌های بهسازی مرتبط با آن به مهار حاشیه‌نشینی و سامان‌بخشی شهرهای بزرگ کمک بسیاری می‌کند، در حال حاضر، ۲۱ شهر جدید در کشور وجود دارد، اما از این تعداد کافی نیست.
وی تاکید کرد: در سال ۹۸ و ۹۹ پروژه هزار واحدی مسکن و ساخت پروژه‌های مسکن در قالب بازآفرینی شهری در کشور باید به اتمام برسد.

حدود یک هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد ساخته می‌شود

در ادامه این مراسم، استاندار خراسان رضوی نیز گفت: بی‌نظمی در ساختار واحدهای مسکونی در حاشیه شهر مشهد دیده می‌شود، سازندگان این مسکن‌ها به میل خود هر طور که خواسته‌اند مسکن‌ها را ساخته‌اند که این موضوع به دنبال آن مشکلاتی را در حوزه پدافند غیرعامل ایجاد کرده است.

علیرضا رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه از بنیاد مسکن درخواست شده که ساخت مسکن را از حاشیه شهر مشهد شروع کند، افزود: با توجه به این موضوع حدود یک هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر ساخته می‌شود که امیدواریم در سال‌های آینده این رقم افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای طرح بازآفرینی شهری باید مردمی که در حاشیه شهر ساکن هستند ممیزی شوند، بیان کرد: طرح اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی در قالب تعریف معین‌های اقتصادی در شهرستان‌های مختلف این استان در دست اجرا است.

ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکن روستایی در خراسان رضوی

در ادامه این مراسم مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی نیز گفت: از ابتدای تشکیل بنیاد مسکن در این استان ۱۴۰ هزار واحد مسکن روستایی ساخته شده و یک هزار و ۶۰۰ واحد طرح هادی روستایی اجرا و برای ۲ هزار و  ۶۰۰ روستا طرح هادی تهیه شده است.

رضا موسوی‌نیا با اشاره به اینکه امروز ۶۲۰ واحد مسکن شهری و ۸۰۰ واحد مسکن مهر در شهرستان‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خراسان رضوی به بهره برداری رسیده است، افزود: کلنگ عملیات اجرایی احداث پروژه ۶۲۱ واحدی صبا یک و دو با هزینه ۲ هزار و ۳۵۴ میلیارد در زمینی به مساحت ۱۴ هزار مترمربع و در ۱۲ طبقه در مشهد زده شده است.

انتهای پیام/ 70054/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول