اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«عليصدر» خارق‌العاده‌ترين غار آبی جهان + فیلم

غار علیصدر به عنوان شگفت‌انگیزترین غار آبی جهان از غارهای تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است که بازديد از آن و قایقرانی در آرامش و فضای بکر اين پديده طبيعی بسیار لذت‌بخش است.

«عليصدر» خارق‌العاده‌ترين غار آبی جهان + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، غار علیصدر، شگفت‌انگیزترین غار آبی جهان از غارهای تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است، این غار بزرگ آبی جهان را در روستای علیصدر شهرستان کبودراهنگ باید دید.

غار علیصدر یکی از دیدنی‌های جهانگردی استان همدان است که به عنوان بیست و سومین اثر طبیعی ملی در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.

امکان قایقرانی در این غار آبی فراهم است، مجموعه‌ای که باید به حق آن را یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعی ایران و جهان و پدیده‌ای منحصر به فرد در نوع خود دانست.

غار علیصدر بسیار زیبا و شگفتی‌ساز است زیرا آب دریاچه غار بدون رنگ و بوست و مزه آن معمولی است و هیچگونه حیات جانوری در آن وجود ندارد.

غار علیصدر در دل کوه و اعماق زمین بهشتی خاموش را تداعی می‌کند که وجه تمایز این غار از سایر جهان دریاچه پر آب است که زیبایی آن را صدچندان کرده است.

طولانی‌ترین غار ایران جزو 10 غار نخست دنیا از جهت غارهای طبیعی است و مهمترین غار در قایقرانی زیرزمینی است.

این مجتمع با دارا بودن تأسیسات رفاهی و تفریحی شامل هتل، ویلاهای اقامتی، چندین رستوران، بازارچه‌های صنایع‌دستی، شهربازی، رصدخانه، نمازخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ و… همه ساله میزبان هزاران گردشگر از سراسر ایران و جهان است.

این مجتمع همه روزه حتی ایام تعطیل آماده پذیرایی از میهمانان و بازدیدکنندگان است که ساعات بازدید از غار در نیمه نخست سال از 8 صبح الی 20 خواهد بود.

در ایام نوروز تمام واحدهای اقامتی و تأسیساتی غار علیصدر آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی است.

 

انتهای پیام/89003/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول