اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاجیکستان و صندوق بین المللی پول برنامه جدید اصلاحات اقتصادی را بررسی کردند

بانک ملی تاجیکستان و صندوق بین المللی پول در «دوشنبه» برنامه جدید اصلاحات اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

تاجیکستان و صندوق بین المللی پول برنامه جدید اصلاحات اقتصادی را بررسی کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، ساعتی پیش رئیس بانک ملی تاجیکستان و نماینده صندوق بین المللی پول در امور این کشور در شهر دوشنبه دیدار و گفت‌وکردند.

بنابه گزارش دفتر مطبوعاتی بانک ملی تاجیکستان، «جمشید نورمحمدزاده» رئیس بانک ملی این کشور در این نشست از حمایت صندوق بین المللی پول در تهیه پروژه جدید برنامه اصلاحات اقتصادی «دوشنبه» ابراز امیدواری کرد.

وی خاطرنشان کرد: بانک ملی تاجیکستان آماده است تا در تجزیه و تحلیل مسیر بانکی و ارائه اطلاعات لازم کمک کند.

«پادامژا خاندوال» رئیس ماموریت صندوق بین المللی پول به نوبه خود به کاهش حجم اعتبارات غیر فعال در مجموعه کیف اعتباری و همچنین بر عدم انجام کارهای لازم در این مسیر تاکید کرد.

وی همچنین در مورد کاهش بدهی های خارجی، جذب سرمایه گذاری خارجی، استفاده از ابزارهای معاصر پولی و توسعه اوراق بهادار مطالبی را بیان کرد.

در اوایل ماه فوریه سال جاری رئیس بانک ملی تاجیکستان در نشستی از انتظارات این کشور در زمینه دریافت حمایت مالی 220 میلیون دلاری از صندوق بین المللی پول خبر داد.

آن زمان وی اظهار داشت که مذاکرات در این زمینه در مرحله پایانی قرار دارد و انتظار می‌رود که در ماه مارس سال جاری دور پایانی مذاکرات در مورد آغاز دریافت وام با بهره اندک در چارچوب امضا برنامه سه ساله جدید صورت گیرند.

نورمحمدزاده گفته بود که 17 شرط اولیه صندوق بین المللی پول برای دریافت وام با بهره اندک در چارچوب برنامه جدید اجرا شده‌اند.

زمان فعالیت برنامه سه ساله اخیر صندوق بین المللی پول که در چارچوب آن این سازمان بین المللی پول 160 میلیون دلار وام با بهره اندک در اختیار تاجیکستان گذاشت در ماه ژوئیه سال 2012 میلادی به پایان رسیده بود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول