اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

دادستان زرند خبر داد

پلمب کارگاه تولید سم غیر مجاز کشاورزی در زرند

دادستان عمومی و انقلاب زرند گفت: یک کارگاه تولید سم غیر مجاز کشاورزی در این شهرستان شناسایی و پلمب شد.

پلمب کارگاه تولید سم غیر مجاز کشاورزی در زرند

سیدمهدی قویدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرند اظهار داشت: در پی اطلاعات رسیده مبنی بر کارگاه غیرمجاز با انجام اقدامات اطلاعاتی، با حضور یعقوب احمدی دادیار شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب و ماموران پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی، این کارگاه که دریک واحد مسکونی بود شناسایی و سه نفر از عوامل آن تحت تعقیب قرار گرفتند.

دادستان عمومی و انقلاب زرند افزود: در بازدید از این کارگاه، مقادیری سنگ و انواع مواد اولیه ساخت مواد شیمیایی غیرمجاز کشاورزی، مقدار 2 هزار و 530 لیتر روغن پارافین، 300 لیتر ماده تونسیل، 200 لیتر محلول ترکیبی و مقادیری سنگ معدنی و وسایل جانبی کشف و این منزل پلمب شد.

مدیر جهاد کشاورزی زرند نیز اظهار کرد: روغن‌های باغبانی (ولک) تقلبی موجب خشک شدن جوانه‌های درختان می‌شود، لذا برای جلوگیری از پخش هرگونه روغن ولک تقلبی و جلوگیری از سوء استفاده  فرصت‌طلبان، به باغداران توصیهمی‌شود از عاملان مجاز فروش سموم که دارای پروانه معتبر هستند اقدام به خرید روغن ولک کنند.

علی زارعی تاکید کرد: روغن ولک نیز مانند سموم شیمیایی باید ویژگی‌هایی از جمله برچسب تائیدیه از سازمان حفظ نباتات و کد معتبر، درج تاریخ تولید و انقضاء و بسته‌بندی فاقد هر گونه شکستگی باشد.

انتهای پیام/80022/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول