اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

فارس گزارش می‌دهد

تعلیق تعاونی‌های سهام عدالت در دستور کار شورای عالی اقتصاد/ تداوم تجمع اعتراضی کارکنان سهام عدالت

کمیسیون تخصصی شورای عالی اقتصاد امروز بحث تعلیق شرکت‌های تعاونی سهام‌عدالت را در دستور کار دارد و در اعتراض به این اقدام جمعی از کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت مقابل وزارت اقتصاد تجمع کرده‌اند.

تعلیق تعاونی‌های سهام عدالت در دستور کار شورای عالی اقتصاد/ تداوم تجمع اعتراضی کارکنان سهام عدالت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جمعی از کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت شهرستان‌ها از دو روز قبل در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوق خود مقابل وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی تجمع کرده بودند؛ علاوه بر حقوق و مطالبات معوق، احتمال تصمیم شورای عالی اقتصاد به تعلیق تعاونی‌های سهام عدالت مورد دیگری است که امنیت شغلی این افراد را به خطر می‌اندازد و به آن معترضند.

مهدی بائی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری استان گلستان در گفت‌وگو با فارس با اشاره برگزاری جلسه امروز کمیسیون تخصصی شورای عالی اقتصاد با دستور کار تعلیق شرکتهای تعاونی سهام عدالت گفت: پیش از این سازمان خصوصی سازی به دنبال انحلال شرکت‌های تعاونی سرمایه‌گذاری بود که مسئول اداره سهام عدالت را بر عهده داشتند اما نتوانستند در این زمینه مصوبه مجلس را داشته باشند، موفق به انحلال نشدند و پس از آن تلاش کردند تا با فشار مالی شرکت‌ها را به تعطیلی بکشانند و  با روش های مختلف جلوی حقوق پرسنل را گرفتند و اجازه ندادند منابع مالی به این تزریق شود تا شرکت ها عملا خودشان تعطیل کنند.

وی با اشاره به دو مصوبه هیئت وزیران درباره مطالبات مالی این شرکت‌ها تاکید کرد: حتی برای اجرای دومین مصوبه  شرط و شروط گذاشتند که راه رسیدن به این مسئله این است که کارکنان سهامی عدالت فرم تسویه حساب بگیرند و از شرکت بروند، اما سوال این است که اگر افراد تسویه کنند و بروند منابع مالی شرکت چطور تامین خواهد شد؟ حالا چون آخرین روش شان به نتیجه نرسیده درخواست مستقیم برای تعلیق شرکتهای تعاونی داده‌ند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری استان گلستان تاکید کرد: این مصوبه حتی اگر امروز رای بیاورد، با توجه به مغایرتی که با فصل ششم قانون اصل ۴۴ و ماده‌های ۳۴ تا ۳۸ این قانون دارد و همچنین مغایر مجوز ۸ بندی مقام معظم رهبری در واگذاری سهام عدالت قطعاً ابطال می شود اما بحث ابطال نیز به تعامل بین دولت و مجلس بر می گردد چرا که مصوبات شورای عالی باید برای رئیس مجلس فرستاده شود و به هیئت تطبیق جهت بررسی ارجاع دهد تا مغایرتی نداشته باشد اما اگر اتفاق نیفتد و چشم‌پوشی شود باعث می شود ۳۴۰ شرکت تعاونی سهام عدالت در کل کشور بعد از ۱۲ سال تعطیل می‌شوند و اختیار سهام عدالت خصوصی شده مجدداً به دولت باز گردد و تبدیل به حیات خلوت عده‌ای شود. 

 

کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت شهرستان‌ها که در روزهای اخیر مقابل وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی تجمع کرده بودند از بی‌اعتنایی و نحوه برخورد پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی نیز گلایه‌مندند. بائی در این مورد به فارس می‌گود: دیروز تعدادی از کارکنان سهام عدالت جلوی خودرو آقای پور حسینی را گرفتند تا مطالبات خود را مطرح کنند که ایشان با بی اعتنایی حتی ابایی نداشت که با آنها برخورد کند و از بین آنها عبور کند.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول