اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عزم پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی و بستن پایگاه «عین الاسد»

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق تأکید کرد که نیروهای آمریکایی به صورت غیر قانونی در عراق حضور دارند و پارلمان نیز به صورت جدی در پی بیرون راندن این نیروهاست.

عزم پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی و بستن پایگاه «عین الاسد»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف «الفتح» عراق از ضعف سیاسی فراکسیونها و احزاب سیاسی عراق در برابر آمریکا انتقاد کرد.

«حسن سالم» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق بر این باور است که اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم اخراج نیروهای این کشور از عراق به خاطر ضعف سیاسی و عدم اتخاذ یک موضع جسورانه در قبال این نیروها بود.

سالم با تأکید بر اینکه نیروهای آمریکایی به صورت غیر قانونی در عراق حضور دارند، تصریح کرد که برخی از فراکسیونهای سیاسی این کشور به صورت پنهانی در راستای تحقق اهداف آمریکا عمل می‌کنند.

وی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که این فراکسیونها با لغو پیش‌نویس قانون اخراج نیروهای خارجی از عراق دست به تحقق اهداف آمریکا زده‌اند، ولی این پیش‌نویس به زودی به مردم اعلام خواهد شد.
این نماینده عراقی با بیان اینکه ترامپ عراق را تابع و وابسته به واشنگتن می‌داند، تأکید کرد که پارلمان عراق قصد دارد پایگاه «عین الاسد» را ببندد؛ پایگاهی که در اختیار نیروهای آمریکایی قرار دارد.

سالم با اشاره به عزم پارلمان عراق برای بیرون راندن آمریکاییها، اظهار داشت که این مسئله مستلزم یکسان‌سازی موضع سیاسی در قبال این نیروهاست.
وی در پایان خاطر نشان کرد که واشنگتن در تلاش است بار دیگر گروههای مسلحی را ایجاد کند که مؤید باقی ماندن نیروهای نظامی آمریکا در عراق باشند و از طریق حمایت برخی از شیوخ عشایر می‌کوشد که حشد عشایری در استانهای غربی عراق ایجاد کند.

در همین راستا، «قاسم مصلح» از از فرماندهان سازمان «الحشد الشعبی» اعلام کرد (+) که آمریکا قصد دارد عشایر استان الانبار و عناصر تکفیری را که در بند زندان هستند، زیر نظر خود سازماندهی کند و آنان را آموزش دهد.
ترامپ چهارم مارس سال جاری گفت که نیروهای آمریکایی در حال حاضر قصد ندارد از عراق خارج شوند.

وی همچنین تأکید کرد که آمریکا برای توسعه پایگاه عین الاسد در استان الانبار، سه میلیارد دلار هزینه کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول