اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

دولت با ارسال لایحه ای پیشنهاد داد

زمان ارائه صورت‌حساب عملکرد بودجه سالانه از آذر به شهریور تغییر کند

با تصویب لایحه اصلاح قانون اصلاح مواد ۶۳ و ۶۴ قانون محاسبات عمومی کشور، وزارت اقتصاد مکلف است صورت‌حساب عملکرد بودجه هر سال مالی را سه ماه زودتر از شرایط فعلی و در پایان شهریور سال بعد به دیوان محاسبات و هیئت وزیران ارسال نماید.

زمان ارائه صورت‌حساب عملکرد بودجه سالانه از آذر به شهریور تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، لایحه اصلاح موادی از قانون محاسبات کشور برای بررسی و طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

با تصویب لایحه «اصلاح قانون اصلاح مواد ۶۳ و ۶۴ قانون محاسبات عمومی کشور» به دستگاه ها یکسال زمان داده می‌شود تا از اعتبارات خود به نحو مطلوبتری استفاده نمایند و همچنین با انتقال صورت‌حساب عملکرد بودجه سالانه از آذر به شهریور قابلیت استفاده از آن برای بودجه‌ریزی سال بعـد مهیا می‌شود.

در تبصره ۳ این لایحه آمده است که وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است عملکرد بودجه هر سال مالی را تا پایان شهریورماه سال بعد به دیوان محاسبات کشور و هیئت وزیران ارسال نماید.

افزایش کارایی و اثر بخشی در مصرف منابع دولت به واسطه ایجاد فرصت کافی برای انجام مخارج، ایجاد امکان اجرای استانداردهای حسابداری بخش عمومی و حسابداری تعهدی در دولت، ایجاد یکنواختی در سطح بخش عمومی به لحاظ ایجاد دوره گزارشی یکسان (در حال حاضر رویه دانشگاه‌ها و دستگاه‌های نظامی و انتظامی متفاوت است)، ایجاد امکان تهیه صورت‌های مالی دولت در راستای شفافیت مالی و پاسخگویی به‌عنوان بخشی از حقوق شهروندی از ویژگی های این لایحه است.

با تصویب این لایحه در جلسه ۱۷ بهمن ۹۷ هیئت وزیران، دکتر روحانی این لایحه را برای طی تشریفات قانونی به مجلس ارسال کرد.

متن کامل این لایحه از اینجا    قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول