اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گفت‌وگوی «آکار» و «جیمز جفری» درباره تحولات سوریه و سامانه موشکی «اس۴۰۰»

وزیر دفاع ترکیه و نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه روز سه‌شنبه ضمن دیدار با یکدیگر در آنکارا، درباره آخرین تحولات سوریه مربوط به اوضاع شرق فرات و منبج و همچنین سامانه دفاعی موشکی «اس۴۰۰» روسیه بحث و تبادل نظر کردند.

گفت‌وگوی «آکار» و «جیمز جفری» درباره تحولات سوریه و سامانه موشکی «اس۴۰۰»

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز سه‌شنبه میزبان «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه بود.

شبکه ترکیه‌ای تی‌آرتی گزارش داد که «در دیدار آکار و جفری آخرین تحولات سوریه و در راس آن، وضعیت شرق فرات و منبج مورد بررسی قرار گرفت.»

وزیر دفاع ترکیه در این دیدار بر ضرورت تسریع تکمیل نقشه راه منبج و عدم حضور عناصر کُرد مسلح یگان‌های مدافع خلق موسوم به «ی‌پ‌گ» و حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به «پ‌ک‌ک» در منطقه امن در شرق فرات تاکید کرد.

منابع خبری ترکیه آخرین تحولات مربوط به سوریه را موضوع دیدار دو طرف ترکیه‌ای و آمریکایی اعلام کردند، اما برخی رسانه‌ها می‌گویند که یکی از اهداف مهم سفر مقام آمریکایی به ترکیه «ممانعت آنکارا از خرید سامانه موشکی اس-400» روسیه است.

گفته می‌شود، روسیه تا پایان سال جاری میلادی سامانه اس-۴۰۰ را در اختیار ترکیه قرار می‌دهد. این در حالی است که تصمیم آنکارا برای خرید این سامانه روسی با مخالفت‌های آمریکا مواجه شده و واشنگتن اعلام کرده که خرید سامانه اس-۴۰۰، قرارداد خرید جنگنده‌های «اف-۳۵» ساخت شرکت «لاکهید مارتین» را با خطر مواجه می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه حدود سه هفته پیش گفته بود که آنکارا تمایلی به خرید سامانه موشکی ساخت آمریکا (پاتریوت) ندارد و قرارداد با روس‌ها با قوت اجرا می‌شود، زیرا این قرارداد هم از لحاظ زمانی و هم قیمت مقرون به صرفه است و از سویی دیگر قرار است ترکیه در تولید سامانه اس-۴۰۰ سهیم باشد.

انتهای پیام/ح

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول