اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

از سوی وزیر صنعت؛

دستورالعمل اجرایی برنامه‌ریزی تولید و اشتغال ابلاغ شد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت دستورالعمل اجرایی تفاهم نامه منعقد شده بین این وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه در زمینه برنامه‌ریزی تولید و اشتغال را ابلاغ کرد.

دستورالعمل اجرایی برنامه‌ریزی تولید و اشتغال ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل اجرایی تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت صنعت و سازمان برنامه و بودجه در زمینه برنامه‌ریزی تولید و اشتغال را به استانداردان سراسر کشور ابلاغ شد. 

براساس این تفاهم نامه تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد برای 2066 واحد و پیش بینی اشتغال برای حدود 130 هزار نفر و نیز برنامه توسعه واحدهای موجود ، بازسازی و نوسازی 2165 واحد و ایجاد فرصت شغلی به میزان 51 هزار نفربرنامه ریزی شده است .

همچنین تأمین سرمایه در گردش برای واحدهای فعال صنعتی و معدنی موجود و ایجاد اشتغال برای 87 هزارو 429 نفر پیش‌بینی شده است.

بر اساس این تفاهم نامه ، یارانه پیش بینی شده ازمحل منابع داخلی بانکها و منابع صندوق توسعه ملی به میزان 50 درصد برای تکمیل طرح های نیمه تمام 3 هزارو 184 میلیارد ریال ، باز سازی و نوسازی 5 هزا ر و 577 میلیارد ریال و سرمایه در گردش یک هزار و 450 میلیار ریال بوده است .

همچنین در این تفاهم نامه پیش بینی شد 40 هزار و 218 میلیارد ریال تسهیلات به طرح های نیمه تمام ، 70 هزارو 435 میلیارد ریال به بازسازی و نوسازی و 90 هزا رو 646 میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش واحد های صنعتی اختصاص یابد .

در این طرح بانکهای ملی ، ملت ، تجارت ، صنعت و معدن ،‌سپه ، صادرات ، پست بانک ، رفاه کارگران ، کشاورزی ، توسعه تعاون و آینده مشارکت می‌کنند .

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول