اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رئیس ورزش‌های همگانی استان همدان:

باید 50 درصد جامعه به سمت ورزش همگانی سوق داده شوند

رئیس ورزش‌های همگانی استان همدان گفت: براساس سیاستگذاری‌های انجام شده باید 50 درصد جامعه به سمت ورزش همگانی سوق داده شوند.

 باید 50 درصد جامعه به سمت ورزش همگانی سوق داده شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شورای ورزش همگانی و ستاد ساماندهی امور جوانان ظهر امروز در استانداری همدان تشکیل جلسه داد تا ضعف‌های حوزه ورزش همگانی روستاییان، بانوان و جوانان مورد بررسی قرار گیرد.

این جلسه با حضور مصطفی آزادبخت معاون سیاسی امنیتی استاندار، مهرداد نادری‌فر مدیرکل امور اجتماعی، محسن جهانشیر مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان و برخی دیگر از مدیران دستگاه‌ها برگزار شد.

استان همدان با بیش از 104 سازمان مردم‌نهاد در حوزه جوانان رتبه چهارم کشور را داراست به طوری که 83 هزار و 721 ورزشکار سازمان‌یافته و 49 هیأت ورزشی استانی دارد.

سرانه ورزشی به ازای هر نفر در استان همدان 72 دهم درصد است و خوشبختانه در 10 ماهه امسال 873 مدال برون‌مرزی و کشوری توسط ورزشکاران همدانی کسب و در این مدت نیز 83 رویداد ورزشی در استان همدان اجرا شده است.

در ابتدای این جلسه رئیس ورزش‌های همگانی استان همدان با بیان اینکه براساس سیاستگذاری‌های انجام شده باید 50 درصد جامعه به سمت ورزش همگانی سوق داده شوند اظهار کرد: برگزاری دوره‌های ورزش‌های بین‌المللی در بخش ورزش همگانی می‌تواند به رونق این ورزش کمک کند و انتظار داریم در همایش‌های ملی حمایت مدیران استان پررنگ‌تر باشد.

هادی سبزواری با بیان اینکه تامین اقدامات فرهنگی و تهیه و تبیین ورزش به صورت چهارساله می‌تواند اثربخش باشد افزود: سالن‌های ورزشی اختصاصی بلااستفاده‌ای در استان زیر نظر ادارات مختلف وجود دارد که امیدواریم با همکاری این ادارات رفع موانع برای ارتقای ورزش همگانی صورت گیرد.

مسوول ورزش بانوان استان همدان نیز با بیان اینکه ورزش استان دارای 46 هیأت فعال در بخش بانوان است، گفت: ورزش بانوان همدان در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به طوری که بیشترین مدال کسب شده در مسابقات بین المللی جاکارتا متعلق به بانوان همدانی بود.

معصومه پیردهقان در خصوص طرح‌های انجام شده در ورزش بانوان استان خاطرنشان کرد: مرحله نخست اجرای طرح ساختارقامتی بانوان روستایی در سال گذشته برای 700 نفر اجرا شد.

وی افزود: مرحله دوم این طرح نیز در سال جاری برای یک‌هزار خانم در تمام شهرستان‌های استان اجرا شد و طرح فعالیت‌های تطبیقی نیز برای معلولان، زنان خانه‌دار و... نیز از دیگر طرح‌هایی بود که انجام شد.

انتهای پیام/ 89047/  20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول