اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بازسازی 65 درصد استراحتگاه‌‌ها در تاجیکستان با هدف جذب گردشگر خارجی

کمیته سرمایه گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان از بازسازی 65 درصد استراحتگاه‌ها، ساخت بیش از 300 منطقه تفریحی توریستی و 74 هتل خبر داد.

بازسازی 65 درصد استراحتگاه‌‌ها در تاجیکستان با هدف جذب گردشگر خارجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، کمیته سرمایه گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان از بازسازی 65 درصد استراحتگاه‌ها، ساخت بیش از 300 منطقه تفریحی توریستی و 74 هتل خبر داد که شرایط مناسبی برای توسعه گردشگری بین المللی، جذب سرمایه گذار و اشتغال‌زایی را فراهم می‌کند.

در قلمرو تاجیکستان در حال حاضر 107 شرکت مختلف گردشگری فعالیت می‌کنند و «دوشنبه» به شدت از توسعه گردشگری بین المللی حمایت و برای تسهیل دریافت روادید این کشور تلاش می‌کند.

در حال حاضر شهروندان 81 کشور مختلف جهان امکان دریافت روادید این کشور در فرودگاه بعد از ورود به تاجیکستان را دارند.

در ماه ژوئن سال 2016 میلادی در تاجیکستان سیستم صدور روادید الکترونیکی آغاز شد که امکان دریافت ویزای این کشور از طریق اینترنت در تمام نقاط جهان را فراهم کرد.

بنابه گزارش کمیته دولتی سرمایه‌گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان گردشگری تاریخی، آموزشی، قوم نگاری، درمانی، تفریحی، زیست محیطی را از مهمترین جهات گردشگری این کشور عنوان کرد.

پیش از این گزارش شده بود که در سال 2018 میلادی تعداد شهروندان خارجی سفر کرده به تاجیکستان 2.6 برابر افزایش یافته است.

بنابه کمیته توسعه گردشگری وابسته به دولت تاجیکستان در سال 2017 میلادی 430 هزار و 922 گردشگر و در سال 2018 میلادی بیش از 1.150 شهروند خارجی به این کشور سفر کردند.

به این ترتیب، به طور متوسط هر روز بیش از 3 هزار و 400 مهمان خارجی به تاجیکستان سفر کردند اما روشن نیست که این تعداد تنها مربوط به گردشگران است یا تمام شهروندان خارجی وارد شده به این کشور مد نظر است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول