اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

94 درصد ظرفیت سد قشلاق پر شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: 94 درصد ظرفیت سد قشلاق به عنوان یکی از منابع تامین آب شهر سنندج پر شده است.

94 درصد ظرفیت سد قشلاق پر شده است

کامران خرم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به وضعیت بارندگی در سال‌جاری 94 درصد سد قشلاق پر آب شده در حالیکه سال گذشته در همین مواقع 79 درصد سر قشلاق پر آب بود.

وی با اشاره به اینکه حجم ورود آب سد قشلاق از ابتدای سال آبی جاری 67 میلیون متر مکعب بوده است، بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته این مقدار 29.1 میلیون متر مکعب بوده است.

وی از پیگیری‌های استاندار و معاونان وی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و سایر دستگاه‌های همراه در پیگیری بحث تخصیص آب به استان تقدیر کرد و یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته بخشی از مطالبات استان در این خصوص محقق شده است.

وی همچنین به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب پرداخت و بیان کرد: تعداد 13 هزار و 455 حلقه چاه مجاز با میزان برداشت سالیانه معادل 401 میلیون مترمکعب در استان وجود دارد که از این تعدا چهار هزار و 188 مورد برقی و 9 هزار و 267 حلقه آن دیزلی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان یادآور شد: تعداد دو هزار و 750 حلقه از چاه‌های برقی نیز به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند که 90 درصد آنها در دشت‌های ممنوعه شرق استان است.

خرم اضافه کرد: تاکنون سه هزار و 341 حلقه چاه مسدود شده است که با این اقدام گسترده، آبی معادل 44 میلیون مترمکعب به آبخوان برگشت داده شده است.

وی به تعداد چاه‌های غیرمجاز استان پرداخت و عنوان کرد: تعداد 7 هزار حلقه چاه غیرمجاز نیز در استان وجود دارد که برداشتی معادل 60.85 میلیون مترمکعب در سال دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اضافه کرد: در راستای اجرای طرح تعادل‌بخشی منابع آب، تاکنون 106 جلسه شورای حفاظت در مرکز و شهرستان‌های استان برگزار شده است.

خرم تصریح کرد: 36 دستگاه حفاری غیرمجاز چاه توقیف شده، 27 اکیپ گشت و بازرسی و حفاظت از منابع آب به صورت شبانه‌روزی در استان فعال شده، تمامی شرکت‌های حفاری ساماندهی شده و کلیه دستگاه‌های مجاز حفاری به GPS مجهز و به صورت آنلاین و مستمر رصد می‌شوند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول