اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

سخنگوی سازمان غذا و دارو:

درج عبارت «اصلاح شده ژنتیکی» ارتباطی به ذرت‌های دامی ندارد

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه درج عنوان تراریخته بر روی بسته بندی مواد غذایی که حاوی مواد اولیه با منشأ تراریخته، الزامی است، گفت: این اقدام از سوی تولیدکننده، رعایت ضوابط و اخلاق حرفه ای است.

درج عبارت «اصلاح شده ژنتیکی» ارتباطی به ذرت‌های دامی ندارد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه درج عنوان تراریخته بر روی بسته بندی مواد غذایی که حاوی مواد اولیه با منشأ تراریخته، الزامی است، گفت: این اقدام از سوی تولیدکننده، رعایت ضوابط و اخلاق حرفه ای است.

وی با بیان این مطلب، افزود: به هرحال برخی دانه های روغنی از جمله ذرت، سویا و کلزای وارداتی، تراریخته هستند و روغن و یا هر فرآورده غذایی استحصال شده از آن، مشمول ضوابط برچسب گذاری محصولات تراریخته و تغییر ژنتیکی یافته می‌شود، البته این ضابطه و این برچسب صرفا احترام به مشتری و فراهم کردن قدرت انتخاب برای مصرف‌کننده است و هیچ ارتباطی با ایمنی و سلامت آن فرآورده ندارد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: قدر مسلم، فرآورده‌ای که با ضوابط سازمان غذا و دارو تولید و عرضه شود، فارغ از تراریخته یا غیر تراریخته ایمن و سالم به شمار می رود و اقدام شرکت‌ها در درج عنوان مربوطه یک نکته مثبت اخلاقی، قانونی و حرفه ای است.

وی با تاکید براینکه درج عبارت تراریحته هیچ ارتباطی با موضوع تولید اسنک های حجیم شده بر پایه غلات از ذرت دامی ندارد، عنوان کرد: بخشی از مشکلات شرکت‌های استفاده کننده از ذرت های دامی، همین عدم صداقت و عدم رعایت ضوابط فنی و استانداردهای بهداشتی بوده و این دو موضوع را به هم پیوند نزنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول