اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر خبر داد

تصویب کمک ۱۰۰ میلیونی شهرداری بوشهر به مدرسه تاریخی سعادت

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: کمک 100 میلیون تومانی شهرداری برای تخصیص به حفظ و نگهداشت مدرسه سعادت از سوی شورای اسلامی شهر تصویب شد.

تصویب کمک ۱۰۰ میلیونی شهرداری بوشهر  به مدرسه تاریخی سعادت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بوشهر،  همایش بزرگداشت یکصد و بیستمین سال تاسیس مدرسه تاریخی سعادت در هفته نکوداشت روز بوشهر در مدرسه تاریخی سعادت برگزار شد.
 

سالروز تاسیس مدرسه سعادت بهترین تاریخ برای نامگذاری روز بوشهر

سید نورالدین امیری شهردار بوشهر با اشاره به اینکه سالروز تاسیس مدرسه سعادت بهترین روزی بود که می توانست بعنوان روز بوشهر نام بگیرد، اظهار داشت: این مدرسه خاستگاه علم و فرهنگ مردم این دیار است. امیدوارم برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی که در این هفته تدارک دیده شده بتواند بخشی از شاخصه‌ها و توانمندی‌های این کهن دیار را به نمایش بگذارد.

 

برنامه‌های هفته بوشهر مطابق با علایق مردم تدارک دیده شده‌است
طاهره شمشیری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر در این همایش ضمن تبریک به مناسبت یازدهمین هفته نکوداشت روز بوشهر و خیر مقدم به حضار، تاکید کرد: تلاش کرده ایم برنامه‌های این هفته را هماهنگ با سلایق و علایق مختلف مردم تدارک ببینیم و هدف ما در برنامه ریزی‌ها، معرفی هرچه بهتر داشته‌ها و شاخصه‌های بندر بوشهر بوده است.

دکتر مشایخی رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه بوشهر در این همایش با گرامیداشت مناسبت روز بوشهر، به تاریخچه این مدرسه تاریخی و فرهنگی و بزرگانی از دیار بوشهر که در آن تدریس داشته و یا دانش آموز بوده‌اند اشاره و از شورا و شهرداری‌های دوره‌های مختلف بوشهر برای پاسداشت این بنای فرهنگی قدردانی کرد.

در ادامه این آئین ضمن بیان شخصیت و خدمات فرهنگی زنده‌یاد محمدرضا اصلاح (دریس کازرونی) مبارز، مجاهد و روزنامه‌نگار آزادی‌خواه دوره قاجار، به پاس زحمات وی در معرفی بندر بوشهر، لوح یادبود یکصد و بیستمین سالروز تاسیس مدرسه سعادت با حضور معاون پشتیبانی استاندار بوشهر به نوه آن زنده یاد اهدا شد.

مصوبه 100 میلیونی شورا برای کمک به مدرسه سعادت

ابوذر دهدار در این همایش با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت بوشهر، ضمن تقدیر از زحمات دست اندرکاران برنامه های این هفته، اظهار داشت: کمک 100 میلیون تومانی شهرداری برای تخصیص به حفظ و نگهداشت مدرسه سعادت از سوی شورای اسلامی شهر تصویب شد.

 رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با اشاره به جایگاه و پیشینه فرهنگی و تاریخی مدرسه سعادت، اظهار امیدواری کرد: در دوره‌های آتی شورای شهر بوشهر هم کمک به مرمت و حفظ این بنا باید مورد توجه قرار گیرد.

یکی از ویژه برنامه‌های اصلی در این آئین، تجلیل از اساتید سال‌های دور و دانش آموختگان ممتاز مدرسه سعادت بود که با حضور زرین فر معاون استاندار، اعضای شورا، شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بوشهر برگزار شد که اسامی ایشان به شرح ذیل است:

اساتید سال های دور مدرسه سعادت: جواد زیانی، محمد توسلی، پرویز سرخوش، محمد هوشیار، حسن ذکاوت، علی برازجانی، حسین جواهری و جواد غفاری.

در ادامه این آئین، کتاب خاطرات مطبوعاتی زنده یاد محمدرضا اصلاح بوشهری (دریس کازرونی) با حضور اعضای شورا و شهردار رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول