اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

گزارش فارس از نخستین کنفرانس بین المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی

اساس دعوت پیامبران هدایت انسان‌ها است/ حضور ۲۰۰ مهمان خارجی در کنفرانس بین المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی

معاون علمی آستان قدس رضوی اساس دعوت پیامبران هدایت انسان‌ها دانست و گفت: هدایت به سوی خیر و نیکی مقدمه تربیت است.

اساس دعوت پیامبران هدایت انسان‌ها است/  حضور ۲۰۰ مهمان خارجی در کنفرانس بین المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد مهدی‌نژاد در نخستین کنفرانس بین‌المللی تربیت دینی در ادیان الهی که در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: توسعه علمی به امید کسب مرجعیت است، این همایش به دلیل ذخایر ارزشمندی که در علوم تربیتی و اسلام دارد، می‌تواند تدوام داشته باشد.

معاون علمی آستان قدس رضوی یکی از اهداف برگزاری این همایش را توسعه علمی به منظور کسب مرجعیت علمی دانست و افزود: این موضوعی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره کردند.

وی اساس دعوت پیامبران هدایت انسان‌ها دانست و بیان کرد: هدایت به سوی خیر و نیکی مقدمه تربیت است.

۲۳۰ مقاله علمی پژوهشی به کنفرانس ارائه شده است

در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه امام رضا(ع) نیز گفت: دبیرخانه این کنفرانس در ین دانشگاه مستقر است، همچنین، حاصل تلاش برنامه‌ریزی شده این بوده که حداقل از ۲۵ نهاد علمی، حوزوی و دانشگاهی در داخل و خارج کشور است.

مرتضی رجوعی با اشاره به حضور ۲۰۰ مهمان خارجی در این همایش، افزود: مقالات متعددی از کشورهای همچون عراق، لبنان، سوریه، هند و مالزی به دبیرخانه ارسال شده، همچنین، نظرات مختلفی در حوزه‌های تربیت دینی گردآوری شده است.

وی مطرح کرد: ۲۳۰ مقاله علمی پژوهشی به کنفرانس ارائه شد، همچنین، ۱۵۰ مقاله به مرحله بعد راه پیدا کرد که از این تعداد، ۳۵ مقاله به صورت پوستر و ۲۰ مقاله به صورت پنل های تخصص ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه امام رضا (ع) با اشاره به مشارکت گسترده علمی دانشگاه‌های کشور در این همایش، ادامه داد: دانشگاه‌های امام رضا(ع)، علوم اسلامی رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از نهادهای همکار داخل کشور و حوزه‌های علمیه سراسر کشور، جامعةالمصطفی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم از مشارکت‌کنندگان در این همایش هستند و مقالاتی نیز ارسال کرده‌اند.

رجوعی بیان کرد: ۵ پیش نشست تخصصی برگزار شده که اولین پیش نشست در بیروت و آبان ماه سال جاری در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، آذرماه در لبنان، دی ماه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم اسلامی رضوی و پیش نشست بعدی در بهمن ماه در هندوستان برگزار شد.

وی با اشاره به مقالاتی ارسال شده که نتیجه مطالعات نظری و تجربی است، افزود: ارائه مقالات برتر دینی از کشورهای فرانسه، عراق، هند، مالزی و لبنان از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این همایش است.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول