اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر ونزوئلا در بیروت: بر توطئه آمریکا پیروز می‌شویم

سفیر ونزوئلا در لبنان ضمن اعلام اینکه آمریکا برای جبران شکست‌های قبلی خود دنبال تسلط بر امور ونزوئلاست، افزود، ملت این کشور بر توطئه جدید واشنگتن پیروز خواهد شد.

سفیر ونزوئلا در بیروت: بر توطئه آمریکا پیروز می‌شویم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خِسوس گریگو گونزالس» سفیر ونزوئلا در لبنان اعلام کرد، کشورش به هدف راهبردی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با هدف جبران شکست‌های قبلی واشنگتن تبدیل شده است.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، وی در نشستی که در مرکز پژوهش‌های فلسطینی و راهبردی برگزار شد، گفت، آمریکا می‌خواهد تسلط امور در ونزوئلا را به دست بگیرد تا ثروت‌های طبیعی بسیار زیاد آن مانند نفت، گاز، معدن‌های نادر مانند طلا، کُلتان (نوعی سنگ) و اورانیوم بهره‌بردای کند.

گونزالس افزود، آمریکایی‌ها چندین شیوه برای تحقق اهداف امپریالیستی خود در ونزوئلا امتحان کردند؛ مانند بلوکه کردن اموال بسیاری از دولت ونزوئلا در آمریکا، انگلیس و آلمان، ‌تشدید محاصره اقتصادی و تجاری و جنگ رسانه‌ای و دیپلماتیک علیه نظام رئیس‌جمهور «نیکلاس مادورو». «هوگو چازو» (رئیس‌جمهور سابق ونزوئلا) بارها از سوی آمریکایی‌ها و مزدوران آنها مورد سوءقصد قرار گرفت همانگونه که اکنون برای مادورو رخ داده است اما علیرغم جنگ روانی و تبلیغات گسترده، وی (مادورو) از حمایت ارتش و اکثریت ملت ونزوئلا برخوردار است.

وی در پایان ابراز خوش‌بینی کرد که ملت ونزوئلا بر توطئه جدید آمریکا پیروز شود. گونزالس همچنین اقدامات معارضان ونزوئلایی علیه ملت این کشور را محکوم کرد و گفت،‌ آنها کلیدها امور را تحویل آمریکا داده‌اند، امنیت کشور و منافع آن را مورد خطر قرار داده و دعوت‌های پی در‌ پی مادورو برای گفت‌وگو و حل مسالمت‌آمیز بحران کنونی را رد کرده اند.

یکشنبه (دیروز) نیز  جنبش «الناصریین المستقلین- المرابطون» لبنان در اعلام همبستگی با ونزوئلا و «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور نشستی برگزار کرد (جزئیات بیشتر).

در 23 ژانویه (2019)  «خوان گوایدو» رئیس مجمع ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان مادورو در اقدامی که از سوی دولت این کشور تلاش برای انجام کودتا خوانده شد، خود را رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد و سوگند یاد کرد.«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوی آمریکا نیز به دنبال این اقدام گوایدو، او را رئیس جمهوری قانونی به رسمیت شناخت و در مقابل مادورو را رئیس جمهور غیرقانونی خواند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول