اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رئيس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

راه‌اندازی اورژانس دندانپزشکی در مركز درمانی فرشچیان

رئيس دانشگاه علوم پزشكی همدان از راه‌اندازی اورژانس دندانپزشکی در مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان خبر داد.

راه‌اندازی اورژانس دندانپزشکی در مركز درمانی فرشچیان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدحبیب‌الله موسوی‌بهار ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان اظهار کرد: نظام ارجاع خدمات پزشکی نیازمند فرهنگسازی در بین مردم است چراکه اجرای آن برخلاف تصور قانون‌گزاران در سالهای اول منجر به رضایت مردم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون پزشک در قالب این برنامه 15 درصد حق ارجاع دارد گفت: مردمی که سالیان سال به روال پیشین عادت داشتند در ابتدا مقاومت خواهند کرد اما با حمایت فرهنگی از نظام ارجاع خدمات پزشکی شاهد ساماندهی مراجعات مردم به پزشکان و متخصصان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان یادآور شد: نظام ارجاع خدمات پزشکی دستاوردهایی بسیاری در حوزه سلامت و صرفه‌جویی وقت و مسائل مالی دارد که انتظار می‌رود از طریق رسانه‌ها به خوبی تبیین شود.

وی در ادامه ضمن اینکه از فرمانداران شهرستان‌ها درخواست موضوع ایجاد پد بالگرد را پیگیری کنند یادآور شد: بالگرد فوریت‌های پزشکی هم‌اکنون در پایگاه هوایی مرکز آموزشی درمانی بعثت ایجاد شده و با بهره‌گیری از نیروهای هوانیروز خدمت‌رسانی می‌کنند.

موسوی‌بهار افزود: در برخی از شهرستان‌ها از جمله کبودراهنگ به دلیل پهناور بودن شهرستان امکان وجود پدهای بالگرد بیشتر هم وجود دارد و در مقاطع مختلف از جمله حضور مقامات مختلف می‌تواند استفاده شود.

وی در خصوص تعطیلات نوروز پیش رو به وظایف خطیر حوزه‌های مختلف از جمله پلیس راهور، نیروی انتظامی، ادارات کنترل‌کننده راه و راهسازی و فوریت‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: تا پایان دی‌ماه میزان حوادث جاده‌ای 16 درصد کاهش داشته است که انتظار می‌رود در ایام نوروز از سرعت و سبقت غیرمجاز جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه‌اندازی اورژانس دندانپزشکی در مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان خبر داد و اظهار کرد: اورژانس دندانپزشکی صبح‌ها در تمام شهرستان‌ها فعال است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با مدیریت مناسب مشکل خاصی در حوزه سلامت وجود ندارد اظهار کرد: دولت با برنامه‌ریزی مناسب اجازه نداد کمبودهای موجود در این بخش به حوزه‌های محیطی برسد.

موسوی‌بهار گفت:‌ انتظار می‌رود همه سازمان‌ها و نهادها به دلیل اهمیت موضوع سلامت برای مردم به این حوزه بیش از پیش کمک کنند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه بسته خدمات سلامت کارکنان دولت در همه سازمان‌ها در حال اجراست افزود: مشاوره نظارت و پشتیبانی لازم بر اجرای بسته خدمات سلامت کارکنان دولت انجام می‌شود.

خدایار عشوندی اظهار کرد: تعیین تکلیف مشکلات ترافیک پمپ بنزین چهارراه پژوهش و تشکیل کمیته‌ای برای این منظور از مصوبات جلسه قبل بود که در نهایت از طریق شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به جایگاه‌دار اعلام شده باید اقدامات قانونی در این موضوع انجام شود.

وی گفت: اعلام شاخص‌های 69 گانه عدالت در سلامت نیز به تفکیک شهرستان‌ها به منظور ارتقای سلامت و کاهش نابرابری‌ها توسط مراکز بهداشت شهرستان‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/ 89050/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول