اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

غلامی عنوان کرد

تحقق استقلال صنعتی و اقتصادی کشور در سایه خودباوری

وزیر علوم گفت: باید به سمت خودباوری و تربیت نیروهای جوان پیش برویم تا فارغ التحصیلان ما علاوه بر اینکه روی پای خود بایستند برای تعدادی دیگر شغل ایجاد کنند و در سایه این خودباوری استقلال صنعتی و اقتصادی کشور را تضمین کنیم.

تحقق استقلال صنعتی و اقتصادی کشور در سایه خودباوری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم در مراسم سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در سالن اجلاس سران گفت: امیدواریم بتوانیم این جشنواره که محل مناسب و مجاری معرفی صاحبان علم و دانش است را حفظ کنیم، تعداد بسیار زیادی از محققان با سابقه و دانش پژوهان را در کنار خود داریم و بصورت نمادین و در فرایند گزینش علمی افرادی را معرفی می‌کنیم.
وی گفت: رفت و آمد محققان و اعزام دانشجویان به خارج کشور و پذیرش دانشجویان خارجی یکی از ظرفیت های مهم مراکز علمی و فناوری است و باید تا حد توان تلاش کنیم تا این ارتباطات گسترش یابد زیرا بدون ارتباطات علمی حرکت میسر نیست.

غلامی گفت: دانشگاه ها در سال گذشته به سوی تبدیل دانش به فناوری حرکت کردند و این حرکت در راستای نوسازی صنعت و فناوری های موجود و زمینه های مختلفی که در سطح دنیا جز فناوری های به روز به حساب می‌آید دیده می‌شود 

وی گفت: باید به سمت خودباوری و تربیت نیروهای جوان پیش برویم تا فارغ التحصیلان ما علاوه بر اینکه روی پای خود با ایستند برای تعدادی دیگر شغل ایجاد کنند و در سایه این خودباوری استقلال صنعتی و اقتصادی کشور را تضمین کنیم.

 وی افزود: باید تمام ظرفیت خود را برای استفاده از این ظرفیت ها به کار بگیریم زیرا نیروهای جوان و محقق ظرفیت و اصلی کشور هستند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول