اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

در دیدار معاون وزیر دادگستری با رئیس کل دادگستری کرمان تأکید شد

لزوم هماهنگی بین دستگاه های متولی امر حقوق کودک/ لزوم مکان مستقل شعب محاکم اطفال

در دیدار معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم هماهنگی بین دستگاه‌های متولی امر حقوق کودک تأکید شد.

لزوم هماهنگی بین دستگاه های متولی امر حقوق کودک/ لزوم مکان مستقل شعب محاکم اطفال

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری که به استان کرمان سفر کرده بود، در ملاقات با موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان، معاونان و قضات کرمان، حمایت همه جانبه از کودکان را در پرتو رعایت قوانین و مقررات میسر دانست و تأکید کرد: هماهنگی بین دستگاه‌ها و اجرای دقیق قوانین و مقررات می‌تواند مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی گردد که متأسفانه شاهد نقض قوانین و مقررات در این زمینه هستیم. نظارت عالیه دادگستری و آموزش قوانین و مقررات در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.

وی نظام دادرسی افتراقی کودکان و نوجوانان را در راستای تحقق حقوق و مصالح عالیه کودکان ارزیابی کرد و گفت: ما در نظام دادرسی خود صرفاً شعبی از محاکم و دادسراها را به موضوع اطفال و نوجوانان اختصاص داده ایم در حالیکه در نظام دادرسی افتراقی اطفال و نوجوانان ما به قضات متخصص و صاحب‌نظر در این حوزه، مکان مستقل و به دور از سایر شعب محاکم و دادسرا نیازمندیم.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری اضافه کرد: چالش‌های دستگاه قضایی را قابل درک می‌دانم اما با اشاره به نوآوری‌های قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری که دادرسی منصفانه و عدالت کیفری را که مورد حکم قرار داده است لذا اجرای دقیق قوانین و مقررات، دادگستری را در جایگاه شایسته خود قرار خواهد داد.

در این جلسه موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان به تشریح فعالیت‌های دادگستری به ویژه معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری در زمینه حقوق شهروندی و حقوق کودک پرداخت و فعالیت های مجموعه استانداری و دستگاه‌های اجرایی با دادگستری در این زمینه‌ها را هم‌ راستا عنوان کرد و مشکلات این حوزه را برشمرد.

در این ملاقات، اسلامی، معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان به تشریح فعالیت ها و اقدامات حوزه مأموریت خود پرداخت.

تشکیل شورای هماهنگی مرجع استانی حقوق کودک ، بازدید از کانون اصلاح و تربیت، بازدید از مرکز نگهداری «بچه های ما» و بازدید از مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابان کرمان، از دیگر برنامه های سفر عباسی به استان کرمان بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول