اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شهردار منطقه ۲۰:

480 اصله درخت به یاد شهدا در ری کاشته شد/ ری میزبان آلودگی تهران است

در مراسمی با حضور شهردار منطقه ۲۰ و خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، مدیران، مسؤولان تهران و شهرستان ری حدود ۴۸۰ اصله درخت به نام و یاد شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و آتش‌نشان کاشته شد.

480 اصله درخت به یاد شهدا در ری کاشته شد/ ری میزبان آلودگی تهران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ در این مراسم با اشاره به اهمیت موضوع محیط‌زیست، احترام به طبیعت و درختکاری اظهار داشت: مردم از دیرباز به کاشت درخت احترام و توجه زیادی قائل بودند که یکی از سمبل‌هایی که ثبت کردند، نشان سرو و سرسبزی است که این حسن انتخاب همزمان با تغییر سال بوده نشانه جایگاه احترام به طبیعت و فضای سبز است.

وی بابیان اینکه درختکاری از سنت‌های پسندیده ما است که مورد سفارش دین و توجه بزرگان بوده، افزود: حضرت علی(ع) یکی از کارهایی که در دوران حیات پربرکت خویش انجام می‌دادند توسعه نخلستان بود که هنوز هم پس از ۱۴۰۰ سال در مدینه پایدار است.

شهردار منطقه ۲۰ یادآور شد: بشر در طول تاریخ بعد از توسعه صنعتی یکی از ابزارهایی که می‌توانست در مسیر توسعه کمک کند بهره‌برداری بیش‌ازحد از طبیعت بود که سبب شد فشار زیادی به طبیعت وارد شود و نتوانست نقش خود را کامل ایفا کند و توان کنترل آلودگی‌ها را از دست داد.

افشار با اشاره به کاشت ۲۰۰ هزار اصله درخت و ۳۸۰ هزار درختچه در هفته درختکاری در منطقه ۲۰، بیان کرد: امروز در اقدامی نمادین ۴۸۰ اصله درخت با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برای پاسداشت و بزرگداشت مقام شهدای عزیز کاشته شد.

وی با تأکید بر ترویج اصلاح توسعه پایدار و نیز ارتقای محیط‌زیست در ری، اضافه کرد: منابع مهمی که در اختیار ماست امانت و سرمایه‌های ارزشمندی است که باید با امانت‌داری خوب به نسل آینده منتقل کنیم.

ری میزبان آلودگی تهران

شهردار منطقه ۲۰ محیط‌زیست را دغدغه مدیران شهری دانست و ادامه داد: مصرف بالای سوخت و کیفیت پایین خودروها یکی از علل اصلی آلودگی هوا به شمار می‌رود که سبب شده در پایتخت از ۳۶۵ روز سال حداکثر چیزی حدود ۶۰ روز هوای سالم داشته باشیم و ری هم به خاطر جریان هوایی که از کوهستان به سمت دشت است میزبانی آلودگی تهران باشد.

افشار بابیان اینکه ۱۵ درصد آلایندگی شهرها مربوط به واحدهای صنعتی، تجاری و خانگی برای استفاده از سوخت فسیلی است، عنوان کرد:در افق ۱۴۰۰ پیش‌بینی می‌شود جمعیت شهری ۷۰ درصد جمعیت سطح کشور باشد که یکی از آیتم‌های حائز اهمیت موضوع سلامت و محیط‌زیست است.

وی توسعه فضای سبز را آخرین اقدام برای ارتقای کیفیت شاخص هوا اعلام کرد و گفت: بالا رفتن کیفیت سوخت و استاندارد شدن خودروها در کنار افزایش استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل عمومی می‌تواند در ارتقای کیفیت آلودگی هوا مؤثر واقع شود.

شهردار منطقه ۲۰ در پایان خاطرنشان کرد: حدود ۳۳ درصد محیط شهری در این منطقه به فضای سبز اختصاص دارد که رقم بالا و وضعیت مطلوبی در بین مناطق است ولی این موضوع نمی‌تواند به‌تنهایی مشکل مسائل زیست‌محیطی ری را حل کند.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/پ/الف30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول