اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

گوشت و میوه به اندازه کافی برای عید تهیه شده/ قیمت قند و شکر افزایش نیافته است

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: همه ارزاق مورد نیاز کشور در حوزه کشاورزی تأمین شده، میوه خریداری و به استان‌های کشور ارسال شده و محصولات پروتئینی هم به طور کامل تأمین شده است.

گوشت و میوه به اندازه کافی برای عید تهیه شده/ قیمت قند و شکر افزایش نیافته است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عبدالمهدی بخشنده معاون امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه نمایشگاه دستاورد بخش کشاورزی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید، به شب عید نزدیک می‌شویم، برنامه وزارت جهاد برای تنظیم بازار به ویژه گوشت چیست، گفت: همه ارزاق مورد نیاز کشور در حوزه کشاورزی تأمین شده، میوه خریداری و به استان‌های کشور ارسال شده است و محصولات پروتئینی هم به طور کامل تأمین شده است. 

معاون امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی افزود: در مورد گوشت قرمز، هم واردات به حد کافی انجام شده و مطابق با تصمیم‌گیری‌ انجام شده، تأمین گوشت با وزارت جهاد کشاورزی است و توزیع آن به عهده ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت است که آنها این کار را انجام خواهند داد. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در سال آینده هم همچنان واردات گوشت با ارز ۴۲۰۰ انجام خواهد شد، گفت: دیروز مجلس در آخرین بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ ، دست دولت را باز گذاشته است که هم در زمینه ارز ۴۲۰۰ تومان، ارز ترجیحی و یا ارز نیمایی هر کدام را که دولت تشخیص داد، برای محصولات مختلف اقدام به واردات کند. 

بخشنده در پاسخ به سؤال دیگر فارس که پرسید، قیمت قند و شکر در بازار به گفته مردم دو برابر شده است، گفت: نه خیر قیمت قند و گوشت دو برابر نشده است و حتی یک و نیم برابر هم نشده است، قیمت مصوبی توسط دولت وجود دارد و طی روزهای گذشته هم مقدار زیادی شکر وارد کشور شده و به استانها ارسال شده است. 

به گزارش فارس، طی چند روز گذشته برخی شهروندان به فارس گزارش دادند که قیمت قند و شکر در بازار افزایش یافته است. 

یک خریدار شکر به خبرنگار فارس اعلام کرد: روز ۲۲ بهمن برای خرید شکر رفتم و با نرخ کیلویی ۳ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری کردم، اما امروز قیمت به ۶ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

خریدار دیگری به خبرنگار فارس گفت: دو روز پیش شکر با قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کردم و امروز قیمت کیلویی ۸ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه نزدیک ۱۴۰ هزارتن واردات گوشت منجمد گوساله و گوشت گرم گوسفندی داشتیم، ادامه داد: واردات گوشت منجمد از کشور برزیل و گوشت گرم گوسفندی از ۱۴ کشور مختلف در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۹۷ شرکت در واردات گوشت شرکت داشتند، افزود: مقدار گوشتی که تاکنون وارد کردیم نسبت به سال گذشته از کمیت بالاتری برخوردار است ضمن اینکه واردات تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: در حال حاضر ۸۳ درصد نیاز غذایی کشور در داخل تأمین می‌شود و طی  سالهای گذشته برنامه‌های منظمی برای افزایش تولید داشتیم، طوری که عملکرد در آبیاری افزایش قابل توجهی داشته است. 

وی گفت:‌ برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تمام اهداف برنامه ششم توسعه در حوزه کشاورزی را محقق کنیم. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول