اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کشف سیاه‌چاله‌ای خاموش و 30 هزار بار بزرگ‌تر از خورشید در کهکشان راه شیری

ستاره‌شناسان به تازگی سیاه‌چاله خاموش و بزرگی را در مرکز کهکشان راه شیری شناسایی کردند که 30 هزار بار بزرگ‌تر از خورشید است.

کشف سیاه‌چاله‌ای خاموش و 30 هزار بار بزرگ‌تر از خورشید  در کهکشان راه شیری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ستاره‌شناسان یک سیاه‌چاله را در مرکز کهکشان راه شیری کشف کردند. این سیاه‌چاله با حجمی متوسط در میان 100 میلیون سیاه‌چاله خاموش شناسایی شد.

براساس گزارش «تک‌تایمز»، ستاره‌شناسان با توجه به تاثیر این سیاه‌چاله بر ابر گازی بین‌ستاره‌ای (توده ای از گاز، غبار و پلاسما در کهکشان‌ها) ، آن را شناسایی کردند.

«شونیا تاک‌کوا» از رصدخانه نجومی ملی ژاپن گفت: تجزیه و تحلیل جزئیات جنبشی نشان می‌دهد که این سیاه‌چاله در حجمی عظیم، 30 هزار بار بزرگ‌تر از خورشید است.

طبق مطالعات منتشر شده، ستاره‌شناسان امیدوارند تا با بررسی دیگر ابرهای غیرعادی بتوانند سیاه‌چاله‌های خاموش را تشخیص دهند و درک بهتری از چگونگی رشد و ایجاد سیاه‌چاله‌ها داشته باشند.

سیاه‌چاله‌ها قدرت گرانشی بزرگی هستند که می‌توانند هر چیزی از جمله نور را به درون خود ببلعند. از آنجایی که هیچ نوری از سیاه‌چاله‌ها خارج نمی‌شود، ستاره‌شناسان تنها با توجه به اثرات گرانشی آنها بر دیگر اجرام می‌توانند این پدیده را شناسایی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول