اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شورای علمای یمن: انگلیس خود حامی تروریسم است

شورای علمای یمن در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام انگلیس در تروریستی خواندن شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله، تأکید کرد که دولت انگلیس خود حامی تروریسم است.

شورای علمای یمن: انگلیس خود حامی تروریسم است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای علمای یمن در بیانیه‌ای از کشورها و جامعه عربی و اسلامی خواست تا با حزب‌الله لبنان اعلام همبستگی کرده و با اقدامات مقاومت اسلامی علیه پروژه صهیونیستی و آمریکایی در منطقه همراه شوند.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی جنبش انصارالله یمن، این شورا ضمن محکوم کردن اقدام دولت انگلیس در تروریستی خواندن شاخه نظامی و سیاسی حزب‌الله لبنان، تأکید کرد که دولت انگلیس خود یکی از حامیان و بوجود آورندگان تروریسم است.

شورای علمای یمن در بیانیه خود افزود: آن که باید تروریستی خوانده شود، انگلیس و آمریکا و اسرائیل و هر آن کسی است که با آن‌ها ائتلاف کرده و به آغوششان پناه می‌برد.

«ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد دولت این کشور کلیت حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

جاوید مدعی شده بود: «حزب‌الله به تلاش برای بی‌ثبات کردن وضعیت شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما دیگر نمی‌توانیم میان شاخه نظامی آن که پیش از این غیرقانونی شده و حزب سیاسی آن، تمایز قائل شویم.»

عربستان سعودی، آمریکا و رژیم صهیونیستی از این اقدام انگلیس حمایت کرده‌اند.

در مقابل نیز دولت‌های ایران و سوریه و جنبش انصارالله به شدت اقدام لندن را محکوم کردند. جمعیت عمل اسلامی بحرین نیز اعلام کرده است که حزب‌الله یک جنبش مقاومت ملی مشروع برای مقابله با صهیونیست‌هاست و نه یک گروه تروریستی.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول